Esteu aquí

Els ajuntaments del delta impulsen un "cluster" de mobilitat intel·ligent

Un "cluster" és un grup d’empreses que comparteixen ubicació i interessos estratègics.

dimarts, 3 juny, 2008 - 10:11

Els cinc ajuntaments del delta del Llobregat impulsen la creació d'un "cluster" de referència vinculat als sistemes intel·ligents de suport a la mobilitat. Un grup d'alcaldes, entre els quals el del Prat, Lluís Tejedor, van presentar ahir a Castelldefels aquest projecte.

Un "cluster" és un grup d'empreses situades en una mateixa concentració geogràfica que estan interconnectades i que comparteixen reptes estratègics, proveïdors especialitzats, empreses de serveis i institucions associades.

Els ajuntaments volen aprofitar el campus de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) a Castelldefels per assegurar el camp de la investigació.

La zona del delta del Llobregat és, segons un estudi de l’empresa Cluster Development, una àrea de convergència d’empreses dels sectors de la logística, la telemàtica, la geomàtica, les TICs (tecnologies de la informació i la comunicació), l’aeronavegació i la fotònica.

Compartir

Noticies relacionades

dilluns, 1 juny, 2026 - 14:30

La Shopping Night torna al Prat per dinamitzar el comerç local amb una tarda plena d’activitats

Una trentena d’establiments allargaran l’horari fins a les 22 h i oferiran...

dijous, 28 maig, 2026 - 21:15

L’Ajuntament impulsa la segona edició de la iniciativa ElPratVal

Els vals es podran sol·licitar des del 19 d’octubre fins al 22 de novembre, o...

dijous, 21 maig, 2026 - 14:45

La 1a Fira de l’Ocupació del Prat reuneix gairebé 330 persones en una jornada dedicada a noves oportunitats laborals

La jornada ha comptat amb la participació de 20 empreses i entitats, que han...