Esteu aquí

El Suprem anul·la el desviament del riu

Per un defecte de forma que no suposarà la paralització de les obres.

divendres, 11 juny, 2004 - 11:10

El Tribunal Suprem (TS) ha declarat nul el projecte de desviament del riu Llobregat, en estimar el recurs de cassació presentat per la Comunitat d'Usuaris d'Aigües del Delta del Llobregat (CUADLL). La Comunitat, no obstant, ha descartat demanar la paralització de les obres, però exigeix l'aplicació de les màximes mesures de protecció i de control ambiental, especialment pel que fa a l'aqüífer.

La sentència del TS respon a un defecte de forma en l'aprovació del projecte de desviament per part del Ministeri de Medi Ambient l'any 1998. Segons l'alt tribunal, aquesta obra hauria d'haver-se aprovat per una llei i no per un decret-llei, com va fer el Ministeri. Les obres aprovades per llei obliguen a un major control ambiental que les subjetes a un decret-llei. Les obres de desviament ja estan executades en un 80%.

 

 

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 5 juny, 2026 - 12:45

El Mercat Municipal del Prat acull l’exposició 'Espigolar per transformar' contra el malbaratament alimentari

L'exposició itinerant, que ja ha superat els 12.000 visitants a Catalunya, es...

dijous, 4 juny, 2026 - 12:30

El Prat presenta les actuacions finançades amb fons Next Generation per impulsar un model turístic sostenible al Delta del Llobregat

El municipi ha executat diverses intervencions en natura, mobilitat i...

dimarts, 2 juny, 2026 - 13:45

L'Ajuntament intensifica la neteja de carrers i contenidors a l’estiu

El servei de baldeig amb aigua s’intensifica i es farà cada 10 dies, mentre...