Esteu aquí

El pratenc Joan Ignasi Salcedo guanya la Beca de recerca d’història local Jaume Codina

Es tracta d'un treball sobre "Població i habitatge al Prat de Llobregat, 1916 - 1976"

Pilar Eslava, tinenta d’alcalde d’Educació i Cultura, amb Joan Ignasi Salcedo, guanyador de la Beca.

divendres, 24 gener, 2020 - 09:30

La Beca de recerca d'història local Jaume Codina corresponent a 2019, que atorga l'Ajuntament del Prat, ha estat adjudicada al projecte presentat per Joan Ignasi Salcedo, historiador i arxiver pratenc. 

Salcedo és llicenciat en Geografia i Història per la Universitat de Barcelona i Graduat superior en arxivística i gestió de documents per l’Escola Superior d’Arxivística i Gestió de Documents de la Universitat Autònoma de Barcelona. Es dedica als arxius judicials des de 2002 i actualment és el responsable de l’Arxiu Central del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya i de l’Audiència Provincial de Barcelona. 

De poble a ciutat

Com a historiador, Salcedo s’ha especialitzat en història moderna i contemporània de Catalunya. El seu projecte Població i habitatge al Prat de Llobregat, 1916-1976 pretén donar a conèixer les circumstàncies en les quals el poble del Prat va experimentar el canvi demogràfic més important de la seva història contemporània, en l’àmbit de l’habitatge, degut a la pressió demogràfica.

Entre els seus treballs destaquen 25 anys de formació artística al Prat. L’Escola d’Arts del Prat (1975-2000), Associació d’Amics de l’Art del Prat; Joventut Unida Pratenca: la JUP. Democràcia cultural en ple franquisme (1963-1968), i L’Escola Ramón y Cajal del Prat de Llobregat (1965-1998): Pedagogia activa en l’economia social i cooperativa (2017).

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 4 juliol, 2025 - 10:30

Del 1850 al 2025: La Capsa i la història musical del Prat, ara en exposició

Un viatge sonor per la identitat i l'evolució musical de la ciutat

dijous, 3 juliol, 2025 - 10:15

Obertes les inscripcions per a la 23a Mostra d’Entitats

Inscripcions del 16 de juny a l’1 de setembre de 2025

dijous, 3 juliol, 2025 - 09:45

Nova edició dels concerts al porxo de L'Escola d'Arts en Viu

Un any més l'espai de porxada de Torre Balcells ha acollit aquests concerts d...