Esteu aquí

El Prat s'agermana amb la irlandesa Fingal

El Ple municipal d'abril aprovarà l'agermanament.

divendres, 31 març, 2006 - 11:35

L'Ajuntament del Prat, amb la voluntat de complementar els agermanaments amb Gibara (Cuba), Kukra Hill (Nicaragua) i Garrovillas (Extremadura), aprovarà la setmana vinent l'agermanament amb un municipi de la Unió Europea, Fingal, a la República d'Irlanda.

Fingal presenta evidents diferències amb el Prat, però també algunes semblances: acull un aeroport internacional (el de Dublín), està al costat d'una gran ciutat, té costa, gaudeix de zones naturals humides, conserva una part agrícola, té dues llengües oficials (l'anglès i el gaèlic) i presideix l'organització europea de ciutats amb aeroport, de la qual el Prat és la vicepresidenta.

Les principals diferències són que no té un sol nucli urbà, sinó que és un agregat de diferents localitats (la principal és Swords), i té uns 220.000 habitants.

L'agermanament pot ser força interessant per als agents socials, empresarials i culturals del Prat, ja que permetrà intercanvis i activitats conjuntes molt atractives (d'idiomes, de tradicions, esportives, escolars, econòmiques...). A més, la connexió és molt fàcil i barata: vuit vols diaris connecten el Prat amb Fingal (la meitat, de baix cost).

Una delegació del municipi de Fingal, formada per una dotzena de persones encapçalades per la seva alcaldessa, visitaran el Prat per Sant Jordi.

Compartir

Noticies relacionades

dijous, 22 octubre, 2026 - 20:15

El Ple Municipal congela l’IBI a les llars i els comerços, i la resta d’impostos, taxes i preus públics

El Prat és un dels municipis del nostre entorn amb menor pressió fiscal. L...
Alba Bou Jordà, i la directora executiva de SEOBirdLife, Asunción Ruiz.

dimecres, 7 octubre, 2026 - 14:45

L’Ajuntament signa un conveni amb SEO/BirdLife per continuar lluitant contra l'ampliació de l'aeroport

L’acord estableix una línia de col·laboració per conservar i millorar el...

dimecres, 23 setembre, 2026 - 22:45

El Ple municipal del Prat referma el seu posicionament contra l’ampliació de l’aeroport

El consistori aprova amb els vots favorables del Prat en Comú, ERC, el PP i...