Esteu aquí

El Prat s'adhereix al Bicirregistre per reduir els robatoris de bicicletes

Amb una xarxa informatitzada a nivell espanyol que permet identificar les bicis que portin un codi

Inscripció del ren una bici.

Inscripció del codi en una bici.

divendres, 12 maig, 2017 - 11:00

L'Ajuntament del Prat s'ha adherit al Bicirregistre, un sistema de registre de bicicletes vàlid a tot el territori espanyol que té per objectiu reduir els robatoris de bicicletes i, en cas de sostracció o pèrdua, facilitar-ne la recuperació i reduir-ne així el comerç il·legal.

El Bicirregistre, que és voluntari, disposa d'una base de dades informatitzada i compartida per les policies locals dels municipis participants i per la Direcció General de Trànsit.

A més del registre informàtic també se'n fa un de físic a la bicicleta, a través d'un codi identificador amb tinta invisible que s'ha de situar en diferents zones del quadre. Aquesta tinta és de difícil extracció i resistent a inclemències meteorològiques i actes vandàlics. Mitjançant un lector especial, les policies locals dels ajuntaments adherits poden llegir els codis de les bicicletes robades o perdudes i localitzar-ne el propietari. 

A l'OIAC

L’acte del registre es fa entrant a la pàgina web www.biciregistro.es i complimentant les dades sol·licitades, la declaració responsable de propietat i el pagament (7 € per bicicleta, amb un kit per als elements del marcatge inclòs). A cada municipi hi ha un centre validador, que en el cas del Prat és l'OIAC (Oficina d'Informació i Atenció Ciutadana, situada a la Casa de la Vila).

Xarxa de ciutats per la bicicleta

L’Ajuntament del Prat forma part, des de 2009, de la Red de Ciudades por la Bicicleta, xarxa que vol generar una dinàmica entre diferents ciutats espanyoles a fi de facilitar, fer més segura i desenvolupar la circulació de les bicicletes, especialment en medi urbà.

Alt percentatge de robatoris

Segons el IV Barómetro de la Bicicleta, a un 17,4% dels ciutadans espanyols els han robat alguna vegada la bicicleta, sent la seva recuperació difícil al no estar publicitades la recuperació d'aquests vehicles en els dipòsits municipals. Per aquest motiu aquesta entitat va crear el Bicirregistre.

Bicicletes de la Policia Local

En el cas del Prat, les primeres bicicletes que s'han registrat al Bicirregistre són les de la unitat ciclista de la Policia Local.

Tot seguit podeu consultar un fulletó informatiu sobre el Bicirregistre.

Bicirregistre

Fulletó informatiu (pdf - 1877493 bytes)

Compartir

Noticies relacionades

dilluns, 30 març, 2026 - 13:30

El PR3 allarga el seu recorregut fins la platja els caps de setmana i festius

Fins al 29 de setembre, el PR3 perllonga el seu trajecte fins al litoral els...

divendres, 27 març, 2026 - 14:15

La Hora del Planeta 2026 celebra 20 anys i El Prat es suma apagant la Casa de la Vila i les torres d’aigua

El municipi participarà el 28 de març en l’apagada mundial impulsada per WWF...