dijous, 30 maig, 2024 - 20:15
L’impuls a l’habitatge públic i a la mobilitat sostenible sobre dues rodes han estat qüestions clau en el Ple municipal de maig del Prat, que s’ha celebrat aquesta tarda al Saló de Plens de la Casa de la Vila. La sessió ha servit també per donar el vistiplau a una actualització de la normativa sobre paisatge urbà per adaptar-la a les transformacions que viuen les façanes de la ciutat.
Amb els vots favorables de tots els grups municipals, el Ple de maig ha declarat d’especial interès l’obra que està portant a terme l’UTE formada per la Fundació Família i Benestar Social i Hàbitat 3 a l’Eixample Sud per a la construcció de 135 habitatges de protecció oficial -que es destinaran a lloguer social-, 4 locals comercials i 144 places d’aparcament. Això suposarà una bonificació del 95 per cent en l’Impost sobre Construccions, Instal·lacions i Obres i en la Taxa per llicències.
L’Ajuntament va signar el juliol de l’any passat un conveni pel qual cedia durant 75 anys a aquesta UTE l’ús d’una parcel·la municipal ubicada a la cantonada formada entre Ronda Sud i Carretera de l’Aviació. La previsió és que les obres comencin aquest estiu i que l’edifici estigui acabat el 2026. Hi haurà tres tipologies d’habitatges: 19 d’una sola habitació, que tindran una superfície útil aproximada de 39 m2 i es llogaran per menys de 300 € al mes; 28 de dues habitacions, amb una superfície aproximada de 54 m2 i un lloguer mensual d’uns 400 €; i 88 de tres habitacions, que tindran una superfície d’uns 73 m2 i una renda d’uns 500 € al mes.
El projecte té un pressupost de 19,6 milions d’euros, dels quals l’UTE integrada per Fundació Família i Benestar Social i Hàbitat 3 aportarà 14,8 milions, mentre que els 4,8 milions restants provindran dels fons europeus Next Generation. Aquesta és una de les tres promocions d’habitatge públic que s’estan impulsant a l’Eixample Sud amb l’objectiu de doblar l’oferta actual d’aquesta alternativa residencial assequible, pública o social, a la ciutat.
Així mateix, el plenari ha aprovat diverses modificacions de crèdit. Entre elles, una que permet mobilitzar 180.000 euros per finançar mesures per seguir fent front a la sequera optimitzant encara més l’ús de l’aigua. Aquesta inversió permetrà segregar la xarxa d’abastament d’aigua regenerada, dedicada a activitats com el reg, de la d’aigua potable, per poder fer-ne un millor aprofitament.
Fent un pas més en el seu compromís amb l’impuls de la mobilitat sostenible i saludable, l’Ajuntament del Prat s’ha sumat avui a la Declaració Europea per l’ús de la Bicicleta. El text, impulsat per la Comissió Europea i ratificat pel govern espanyol el mes passat, reconeix aquest mitjà de transport com un dels ‘més sostenibles, accessibles i inclusius, de baix cost i saludables’ i l’entén com una peça clau cap a la descarbonització de la mobilitat.
El Prat és membre de la Red de Ciudades y Territorios por la bicicleta, una associació d’abast estatal integrada per entitats locals que té per objectiu convertir aquest mitjà de transport en prioritari i transformar les ciutat en espais 100 % ciclables. En aquest sentit, fa anys que al municipi es treballa per aconseguir xarxes ciclistes segures i coherents, així com per crear diferents modalitats d’aparcament per a bicicleta que facilitin que tot tipus de públics facin el salt cap a aquest mitjà que aporta beneficis tant a nivell individual com col·lectiu.
L’ordenança de circulació, que estableix una velocitat màxima de 30 Km / h, ha convertit de facto tot el nucli urbà en territori pedalable i l’Ajuntament està treballant en traslladar els carrils bici de la vorera a la calçada allà on és possible la convivència segura amb el vehicle. En paral·lel, s’està culminant una anella de carrils bici segregats que connecta el nucli urbà amb les principals zones d’activitat econòmica del municipi i amb la platja.
A banda d’això, la ciutat disposa de més de 500 places d’estacionament de bicicletes en la via pública i 22 mòduls d’aparcament segur de Bicibox, als quals s’acaba de sumar un mòdul de gran capacitat al Mas Blau. Està previst col·locar, a més, nous mòduls d’aquest servei a l’estació de Renfe i a dues estacions de metro amb l’objectiu de facilitar la intermodalitat. És a dir, que la ciutadania pugui canviar ràpidament d’una modalitat de transport a una altra en els seus desplaçaments.
També en la línia de fer accessible la mobilitat sobre dues rodes a molts perfils de persones, el Prat es va sumar el gener de l’any passat a l’AMBici. Aquest servei metropolità i públic de bici elèctrica compartida, al qual s’han adherit una quinzena de municipis, està previst que s’integri amb el Bicing de Barcelona.
Un altre dels punts destacats en l’ordre del dia de la sessió plenària ha estat relacionat amb el paisatge de la ciutat. Concretament, s’ha aprovat una actualització de l’ordenança de l’ús dels colors, els materials i altres elements, una normativa que regula les façanes de la ciutat, que data de 2004 i que, des de llavors, només havia estat modificada un cop, el 2009. Ara, a instàncies de les àrees d’Acció Institucional i Projectes Urbans i la d’Urbanisme i Habitatge, el Ple ha donat el vistiplau a un canvi que permet adequar-la a noves tipologies de construccions, com ara les plaques fotovoltaiques instal·lades en façanes o els Sistemes d’Aïllament Tèrmic Exterior, o obrir la possibilitat de crear murals artístics en façanes, així com clarificar alguns criteris.
dimecres, 25 setembre, 2024 - 21:15
dimarts, 10 setembre, 2024 - 18:30
dijous, 25 juliol, 2024 - 20:30