Esteu aquí

El Prat recupera una valuosa talla romànica de Sant Pau

TEMES: Cultura

Després d'haver estat restaurada, s'exposa a la parròquia de St. Pere i St. Pau

dijous, 28 juny, 2012 - 12:59

L'església de Sant Pere i Sant Pau exposa, a partir de divendres 29 de juny a la tarda, una imatge romànica de Sant Pau, que ha estat estudiada i restaurada i que és la peça del patrimoni cultural del Prat més antiga i, potser, la més valuosa.

Aquesta talla pertanyia a l'ermita de Sant Pau, situada on actualment hi ha la campa de camions de Tradisa, i que va desaparèixer arran d'una riuada l'any 1617. Des d'aleshores, la família de Cal Marc de l'Ixo la va custodiar a casa seva, fins que l'any passat la va donar a la parròquia de Sant Pere i Sant Pau.

Després d'una anàlisi tècnica per part del Museu Diocesà de Barcelona i del MNAC (Museu Nacional d'Art de Catalunya) s'ha determinat que la talla és originària de finals del segle XIII i principis del XIV (estil tardoromànic), i que ha estat sotmesa, a llarg dels segles, a diferents restauracions i afegits.

Ara, un cop restaurada per experts, s'exposa a la parròquia de Sant Pere i Sant Pau dins una urna d'alta protecció i sota videovigilància.

Tot seguit podeu escoltar l'entrevista al respecte concedida pel rector Josep Ma. Domingo al programa "Planeta Prat" d'El Prat Ràdio (91.6 FM).

 

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 31 juliol, 2026 - 18:15

Videojocs&Música celebra una nova edició amb tallers, una jam session i una mostra final

Durant el mes de juliol, el cicle va reunir tallers, activitats obertes i una...

divendres, 31 juliol, 2026 - 14:45

Tanca la primera edició del Ricardeo, tot un èxit que ja ha aplegat més de 12.500 assistents aquest estiu a la Granja de la Ricarda

“Ja estem pensant en l’edició de la temporada vinent. Això tot just comença”,...

dimecres, 29 juliol, 2026 - 16:30

El cicle Saltimbanqui tanca una nova edició portant el circ als carrers i places de la ciutat

Més de 500 persones han participat en les diferents propostes programades...