Esteu aquí

El Prat participa en una incubadora de projectes empresarials espacials

Està situada al campus universitari de Castelldefels i és el primer de tot l'Estat

dijous, 9 octubre, 2014 - 10:28

Els ajuntaments del Prat, Gavà, Castelldefels, Viladecans i Sant Boi signen avui un conveni de col·laboració amb el Consell Comarcal del Baix Llobregat per a la gestió de la nova incubadora de l’Agència Espacial Europea (ESA BIC), que està ubicada al campus del Baix Llobregat de la Universitat Politècnica de Catalunya, a Castelldefels.

El Business Incubation Centre (BIC) és el primer que l'ESA obrirà a l'Estat i se sumarà a la xarxa formada per vuit espais més distribuïts a diferents països europeus, com Holanda, Anglaterra, França, Alemanya, Bèlgica o Itàlia. Aquests espais acullen actualment unes 90 empreses a l’any i, fins al dia d’avui, han facilitat la creació de més de 250 start-ups tecnològiques a Europa.  

L'ESA va iniciar el 2003 aquest programa de centres d'incubació d'empreses amb l'objectiu de facilitar la creació de projectes que basin el seu negoci en l'ús de sistemes o tecnologies espacials per a aplicacions terrestres. Aquest programa forma part del programa de transferència de tecnologia de l'ESA i ofereix als nous emprenedors suport econòmic i assessorament tècnic i comercial.  

El nou ESA BIC Barcelona, està ubicada a l’edifici RDIT del Parc UPC al Campus del Baix Llobregat, a Castelldefels. Va entrar en funcionament a la primavera, i properament podrem donar dades concretes de la seva
 

Compartir

Noticies relacionades

Fotografia del joc "Fes match amb els ODS" a la Mostra d'Entitats 2025

dimecres, 3 desembre, 2025 - 11:45

Els Objectius de Desenvolupament Sostenible presents a la Fira Avícola

Dues noves accions per donar a conèixer les Agendes 2030 i Urbana de la ciutat.

dilluns, 1 desembre, 2025 - 17:15

Simulador de realitat virtual i foto professional: dues experiències per impulsar el talent a la Fira Avícola

Tecnologia, ocupació i formació per impulsar les oportunitats professionals

dilluns, 1 desembre, 2025 - 14:45

Més de 80.000 persones visiten la 52a Fira Avícola

Els nous espais gastronòmics de l’Aula de Cuina i l’Aula de Tast han aplegat...