Esteu aquí

El Prat, membre de la nova associació de municipis per a la gestió pública de l'aigua

En formen part set ajuntaments, les empreses públiques Barcelona Cicle de l’Aigua i Aigües del Prat, i l’entitat Enginyeria sense fronteres

Representants de l'AMAP, amb la presència del director gerent d'Aigües del Prat, Aurelià Garcia (4t per l'esquerra), i la tinenta d'alcalde d'Urbanisme i Medi Ambient del Prat, Alba Bou (al centre).

dimecres, 31 gener, 2018 - 13:15

Aquest matí s'ha constituït a Barcelona l'Associació Catalana de Municipis i Entitats per a la Gestió Pública de l'Aigua (AMAP), amb l'objectiu de difondre i promoure la gestió íntegrament pública de l'aigua. 

L'AMAP donarà suport als ajuntaments que vulguin adoptar la gestió pública de làigua i tractarà d'incidir en les polítiques públiques al respecte. 

L'AMAP la integren els ajuntaments de Barcelona, Badalona, Cerdanyola, el Prat, Sabadell, Santa Coloma de Gramenet i Terrassa, les empreses públiques Barcelona Cicle de l’Aigua i Aigües del Prat, i l’entitat Enginyeria sense fronteres. L'AMAP, no obstant, està oberta a la integració de nous ens institucionals, supranacionals, acadèmics i a la societat civil organitzada. 

El cas singular del Prat

El Prat és un dels municipis amb més experiència en la gestió pública de l'aigua, que des de 1988 està en mans de l'empresa municipal Aigües del Prat. El Prat és un cas gairebé únic entre els municipis de la regió metropolitana de Barcelona amb gestió muncipal de l'aigua, tal i com mostra aquest mapa de la plataforma Aigua és Vida.  

Segons l'alcalde del Prat, Lluís Tejedor, "30 anys després de la decisió de crear l'empresa Aigües del Prat podem dir que hem pogut recuperar la gestió dels aqüífers de la sobreexplotació, les platges del Prat tenen una notable valoració, el riu ha incorporat la biodiversitat i hi ha control sobre les extraccions que, amb concessions, fan les empreses".

Tejedor també destaca que l'aigua de boca al Prat, gràcies al servei municipalitzat, "té un preu públic molt competitiu i la ciutadania del Prat en sap molt de la cultura de l'aigua. Aquest és el nostre bagatge, que posem al servei d'aquesta Associació i de la gestió pública de l'aigua front al model de l'aigua com a negoci".
 

Compartir

Noticies relacionades

dimarts, 4 agost, 2026 - 13:30

Què fer si es troba un pollet fora del niu durant la temporada de cria?

L’Ajuntament del Prat proporciona un protocol d’acció i les clíniques...

dijous, 23 juliol, 2026 - 12:30

L’aigua de la platja del Prat manté una qualitat excel·lent per al bany

Les darreres analítiques de l’Agència Catalana de l’Aigua confirmen l’excel...

divendres, 17 juliol, 2026 - 18:15

La presidenta d'una de les grans famílies al Parlament Europeu: “Hi ha base a la llei europea” per aturar projectes com l’ampliació de l’aeroport del Prat

La lideressa del grup dels verds a l’eurocambra, Terry Reintke, visita els...