Esteu aquí

El Prat és la ciutat petita que més inversió estrangera va atreure a la península ibèrica en el període 2011-2015

Portades revista fDi Intelligence

Portades de la revista fDi Intelligence

dimecres, 13 juliol, 2016 - 09:15

Segons la informació publicada per fDi Intelligence, El Prat ha estat la ciutat d'entre 50.000 i 150.000 habitants que més inversió estrangera ha atret els darrers quatre anys dins els estats de Portugal i Espanya.

 

FDI conclou respecte del Prat que "aquest rendiment es basa en la seva força com un centre de transport aeri, ferroviari i de transport marítim. També es va beneficiar de la seva proximitat a la zona franca de Barcelona. Això va portar a la ciutat, que ocupa també el cinquè lloc general en el sector del transport per a tota la regió, per davant de les principals ciutats costaneres com Porto."

 

L'estudi realitzat per fDi Intelligence ha dividit les ciutats d'Espanya i Portugal en tres categories: gran (amb una població de més de 400.000), mitja (150.000-400.000) i petites (50.000-150.000).

 

Les ciutats grans que més inversió van atreure són, per aquest ordre, Barcelona, Lisboa, Madrid, València i Ciutat de Palma. Les mitjanes les encapçala Santa Cruz de Tenerife, Porto, Getafe, Bilbao i La Corunya. Pel que fa a les petites, a més del Prat,  hi trobem dues altres ciutats catalanes,  Rubí i  Sant Cugat, amb Irun i Algeciras.

 

FDI Intelligence, un servei des del Financial Times, és el centre més prestigiós dedicat a l'estudi de les inversions estrangeres a nivell mundial.

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 14 agost, 2026 - 16:30

Continua l'estat excel·lent de l'aigua a la platja del Prat

Un nou control de l'Agència Catalana de l'Aigua certifica que la qualitat de...

divendres, 14 agost, 2026 - 14:45

Actuació de millora i renovació del verd urbà a Coronel Sanfeliu i Remolar

Les feines s’estan desenvolupant durant aquest mes d’agost i han previst l...

dimarts, 4 agost, 2026 - 13:30

Què fer si es troba un pollet fora del niu durant la temporada de cria?

L’Ajuntament del Prat proporciona un protocol d’acció i les clíniques...