Esteu aquí

El Prat, al Fòrum de les Ciutats

Celebrat al mes de novembre a Vitòria (País Basc), l'alcalde del Prat va participar en la presentació de bones pràctiques de diverses entitats locals.

dissabte, 1 gener, 2005 - 11:13

Les jornades, organitzades per commemorar els vint-i-cinc anys d'ajuntaments democràtics, van servir perquè els representants municipals reclamessin millores en els pressupostos de les administracions locals. En aquest sentit, el president de la Federació de Municipis de Catalunya (FMC), Manuel Bustos, va manifestar que aquesta entitat dóna suport diferents accions perquè els consistoris recuperin la totalitat dels ingressos que han perdut amb la supressió de l'IAE (impost sobre activitats econòmiques).

Per la seva banda, l'alcalde del Prat, Lluís Teixidor, va exposar al Fòrum diversos aspectes del Pla Estratègic Metropolità, com ara el desenvolupament econòmic basat en criteris de sostenibilitat i ocupació: la cultura de la convivència, la cohesió social i la cooperació; i el model territorial i de mobilitat sostenible.

Estatut i territori

D'altra banda, la Federació de Municipis de Catalunya, reunida a principis de desembre a Girona, ha proposat la creació d'un fons per a inversions locals generat a partir de l'IVA satisfet per les obres públiques dels ens locals. També ha acordat demanar al Parlament de Catalunya que l'entitat municipalista pugui participar en la redacció del capítol d'administració local del nou Estatut de Catalunya i en la definició de la futura organització territorial del país.

Compartir

Noticies relacionades

dijous, 5 març, 2026 - 13:15

Les 16 alcaldesses del Baix Llobregat, entre elles Alba Bou Jordà, presenten el 7è Congrés de les Dones de la comarca

Amb el lema “Ara més que mai”, la trobada vol reafirmar el compromís...

dijous, 26 febrer, 2026 - 20:15

El Ple Municipal reivindica la coresponsabilitat en les tasques de cura en la declaració institucional amb motiu del 8M

El plenari ordinari del mes de febrer també ha aprovat dues mocions de suport...

dijous, 12 febrer, 2026 - 19:45

Remeten les ventades i els equips municipals segueixen treballant per restablir la normalitat a la ciutat

Aquest divendres podran reobrir totes les escoles i es repdrendrà la major...