Esteu aquí

El nou Ajuntament

En una sessió plenària celebrada el 12 de juliol passat es va aprovar l'organització del consistori que governarà el Prat durant els propers quatre anys, fruit de les eleccions municipals celebrades abans de l'estiu i de l' acord de govern posterior entre ICV i PSC.

dimecres, 1 octubre, 2003 - 02:00

L'organització municipal ve reflectida en el cartipàs, és a dir, el conjunt de decrets i acords que li donen forma. En aquest document es ratifiquen l'organigrama de les diferents àrees, les atribucions dels regidors, es nomenen els tinents d'alcalde, es concreten les comissions de govern, es donen a conèixer els portaveus dels grups municipals i, en resum, s'hi estableixen tots els àmbits que configuren la formació i el funcionament de l'Ajuntament.

 

ORGANIGRAMA

ALCALDE
Lluís Tejedor Ballesteros

ÀREA DE SERVEIS CENTRALS I ECONOMIA
Rafael Duarte Molina

ÀREA D'URBANISME I TERRITORI
Sergi Alegre Calero

ÀREA DE PROJECTES URBANS I OBRES MUNICIPALS
José García Pérez

ÀREA DE MEDI AMBIENT, MANTENIMENT I SERVEIS
María José Alaladejo Albaladejo

ÀREA DE PROMOCIÓ ECONÒMICA
Juan Pedro Pérez Castro

ÀREA D'ACCIÓ SOCIAL i PROGRAMES
Antoni Rodés Inés

REGIDORIA D'EDUCACIÓ I COOPERACIÓ
Francisco Daniel Villena Briz

REGIDORIA DE SERVEIS SOCIALS
Aguas Santas de los Santos Acuña

REGIDORIA DE SANITAT I CONSUM
Ana Isabel Fernández Abad

ÀREA D'ACCIÓ CIUTADANA
José Luis Olivera Acosta

REGIDORIA DE CULTURA
Antoni Rodés Inés

REGIDORIA D'ESPORTS
María Eugenia Cruz Torres

REGIDORIA DE PROMOCIÓ DE LA DONA
Ana María Navarro Vilar

REGIDORIA DE SEGURETAT CIUTADANA, MOBILITAT I TRANSPORT
Antoni Pedrero Utrilla

EL PLE I ELS GRUPS MUNICIPALS

En el Ple hi ha quatre grups municipals (ICV, PSC, PP i CiU), cadascun amb un portaveu, persona que hi intervé per expressar l'opinió del grup al qual representa. Les sessions del Ple són públiques i se celebren, amb caràcter ordinari, el primer dimecres de cada mes, a les set de la tarda, al Saló de Plens de la Casa de la Vila.


PORTAVEUS DELS GRUPS MUNICIPALS

Rafael Duarte (ICV)

José García (PSC)

Antonio Gallego (PP)

Felip-Neri Gordi (CiU)

Els portaveus, més l'alcalde, formen la Junta de Portaveus, òrgan polític que es reuneix per tractar temes d'àmbit institucional.


COMISSIÓ DE GOVERN

És l'òrgan col·legiat executiu i d'assistència i assessorament de l'alcalde. S'hi decideixen els temes d'administració ordinària per delegació de l'Alcaldia i del Ple municipal. Es reuneix tots els dilluns a les 10 del matí, i està formada per l'alcalde (Lluís Tejedor), set tinents d'alcalde (Rafael Duarte, José García, Antoni Rodés, José Luis Olivera, M. José Albaladejo, Juan Pedro Pérez i Sergi Alegre) i un regidor (Francisco Villena).


COMISSIONS INFORMATIVES

Són òrgans d'estudi, informe, dictamen i seguiment dels assumptes que són competència del Ple. Se celebren els dimecres anteriors a la setmana en què hi ha sessió ordinària del Ple municipal, a més de quan les convoqui el seu president. Hi ha cinc comissions informatives, formades per un president i per un grup d'onze vocals, que són regidors dels diferents grups polítics. Les comissions són: Serveis Centrals i Economia; Urbanisme, Obres i Medi Ambient; Promoció Econòmica; Acció Social i Acció Ciutadana; Seguretat Ciutadana, Mobilitat i Transports.

Parlen els nous edils amb responsabilitats de govern
(declaracions extretes d'El Prat Ràdio)

  • Rafael Duarte. Coordinador de l'Àrea de Serveis Centrals i Economia. "Es tracta d'una àrea molt interna, que té poca projecció pública, però que treballa pel bon funcionament de la resta d'àrees de l'Ajuntament i, com a conseqüència, pel bon funcionament de la ciutat. Malgrat el canvi de nom, fa bàsicament la mateixa funció que l'antiga àrea d'Economia i Organització"
  • José García. Coordinador de l'Àrea de Projectes Urbans i Obres Municipals. "L'àrea tractarà de totes les obres i projectes que s'hagin de fer en espais públics i edificis i equipaments municipals (esportius, culturals...). Tenim la voluntat d'establir el treball en equip i col·laborar entre tots dos partits en les diferents àrees de l'Ajuntament. No es tracta d'un simple repartiment perquè cadascú faci el que vulgui en la seva àrea".
  • Antoni Rodés. Coordinador de l'Àrea d'Acció Social i Programes i regidor de Cultura. "La nova organització de l'Ajuntament millorarà la coordinació entre regidories i l'aplicació dels diferents programes transversals. Les regidories d'aquesta àrea (Sanitat i Consum, Educació i Cooperació, i Serveis Socials), han de treballar coordinadament entre elles i amb les de l'Àrea d'Acció Ciutadana per donar un bon servei al ciutadà. Pel que fa a Cultura, serà la regidoria que s'encarregarà més directament dels temes de joventut, un àmbit que no tindrà una regidoria específica perquè cal treballar-lo transversalment".
  • José Olivera. Coordinador de l'Àrea d'Acció Ciutadana. "Tanto esta área como la de Acción Social y Programas van a tratar problemas y retos comunes, aspectos transversales como por ejemplo los temas de juventud. Por eso será necesario el trabajo conjunto y coordinado. Llevaremos a cabo una refundación de los programas de ICV y del PSC, coincidentes en buena parte, para lograr el consenso y la colaboración".
  • María José Albaladejo. Coordinadora de l'Àrea de Medi Ambient, Manteniment i Serveis. "Aquesta àrea s'encarrega de la gestió d'allò que tots entenem com a medi ambient, com les zones naturals i la biodiversitat, i també de la gestió del dia a dia de la ciutat, del seu manteniment. En Medi Ambient s'ha fet molt bona feina, amb un equip tècnic molt bo i que s'estima la seva feina, però encara hi ha reptes i camí per córrer. Hem de fer del Prat una ciutat cada dia més sostenible".
  • Juan Pedro Pérez. Coordinador de l'Àrea de Promoció Econòmica. "Aquesta àrea té dues vessants, la de les persones (cursos de formació ocupacional per a aturats o per a treballadors en actiu, borsa de treball...) i la de les empreses (afavorir i enriquir el teixit empresarial i comercial de la ciutat , que el Prat sigui atractiu perquè s'hi implantin). Crec que aquesta vessant empresarial s'ha de potenciar més".
  • Sergi Alegre. Coordinador de l'Àrea d'Urbanisme i Territori. "El Prat té per davant canvis històrics, per exemple les zones de creixement urbà del Prat Nord i del Prat Sud. Les decisions que prenguem durant aquest mandat, treballarem perquè es facin des del màxim consens possible, marcaran el futur del Prat en bona part durant molts i molts anys. Per això no ens podem permetre errors. Hem de pensar que podem avançar molt".
  • Antoni Pedrero. Regidor de Seguretat Ciutadana, Mobilitat i Transport. "En els darrers anys s'ha fet una molt bona feina. Tenim una plantilla d'agents que cada cop s'apropa més a les necessitats de la població, amb incorporacions recents. Hem d'atendre les preocupacions de la ciutadania i donar-hi resposta. Procurarem que millori la percepció de la seguretat de la ciutadania i que cada dia ens trobem més a gust vivint tots plegats en aquesta ciutat".
  • Francisco Daniel Villena. Regidor d'Educació i Cooperació. "Abans hi havia dues regidories específiques per a cada tema, però la remodelació de l'organigrama municipal les ha fusionat en una de sola. De fet, es mantenen l'esperit, l'objectiu i les línies d'actuació portades fins ara. D'altra banda, també m'encarregaré de pla d'actuació municipal a Sant Cosme. Tots són àmbits molt interessants als quals em dedicaré de ple".
  • Aguas Santas de los Santos. Regidora de Serveis Socials. "És una àrea on estàs molt en contacte amb les persones i per això m'agrada. I l'Ajuntament ha de ser accessible perquè les persones puguin arribar a nosaltres, perquè puguem satisfer els seus dubtes i ajudar-les en allò que puguem. Crec que és una àrea molt interessant i que necessita molta dedicació, que sense dubte li donaré".
  • Ana Isabel Fernández. Regidora de Sanitat i Consum. "Hay que trabajar conjuntamente entre los diferentes departamentos del Ayuntamiento. Y más concretamente entre los de mi área para que las cosas funcionen y la ciudadanía lo vea y se beneficie de ello. Llevo años en movimientos cívicos y estoy acostumbrada a tener contacto con la gente y a escuchar sus necesidades, y eso me ayudará en mi tarea".
  • María Eugenia Cruz. Regidora d'Esports. "Con los cuatro centros deportivos municpales, El Prat ha conseguido un gran progreso, son unas instalaciones bastante adecuadas para la ciudad, pero debemos ir más allá y haremos lo posible por mejorarlas. La concejalía de Deportes trata un tema que me encanta, y le destinaré mi máxima dedicación".
  • Ana María Navarro. Regidora de Promoció de la Dona. "Aquesta regidoria tracta de la coordinació, gestió i execució dels programes i activitats referents a la dona, a promoure seminaris i xerrades, al foment de la igualtat d'oportunitats i de la presència femenina en els àmbits de presa de decisió. També donarem informació i assessorament en temes tan preocupants com la violència domèstica".

 

Compartir

Noticies relacionades

Ple municipal abril 2024

dijous, 25 abril, 2024 - 21:30

El plenari municipal condemna el triple assassinat masclista del passat 9 d’abril i renova el seu compromís amb la lluita feminista

Diversos punts relatius a l’allotjament d’urgència i a l'empresa pública Prat...

dimecres, 10 abril, 2024 - 21:00

L’Ajuntament decreta tres dies de dol i suspèn els actes lúdics i al carrer fins divendres

“El Prat serà sempre una ciutat antimasclista”, declara l’alcalde Lluís Mijoler

dimecres, 10 abril, 2024 - 18:15

La ciutadania del Prat omple la plaça de la Vila en rebuig a les violències masclistes

Centenars de persones es concentren en senyal de condemna i de dol pels...