Esteu aquí

El metro, més a prop del Prat

A finals del mes d'abril passat, l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) va aprovar el Pla Director d'Infraestructures (PDI) fins a l'any 2010.

dissabte, 1 juny, 2002 - 02:00

En total, s'invertiran 7.300 milions d'euros en el transport públic. El Prat en sortirà clarament beneficiat. De totes les inversions, que en total sumen 251 nous quilòmetres de ferrocarril (tren, metro i tramvia) i 230 noves estacions, les més importants per al Prat són la construcció de la nova línia 9 del metro i l'ampliació de la línia 1. El projecte més important del PDI és la línia 9, que amb 43 estacions i 41,4 quilòmetres de llargada envoltarà Barcelona per la banda de muntanya, des de Santa Coloma i Badalona fins a la Zona Franca i l'aeroport. Aquesta línia acabarà amb l'actual disseny radial del metro de Barcelona, que fa que gairebé tots els recorreguts hagin de passar pel centre de la ciutat. Durant tot el seu recorregut, la línia 9 tindrà transbordaments amb totes les línies de metro, Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) i Renfe, com a mínim una vegada.
Pel que fa al Prat, la línia es començarà a construir per Badalona i Santa Coloma, de manera que els trams del nord de l'àrea metropolitana entraran en servei abans que els del sud. Segons el calendari previst, la línia funcionarà en la seva totalitat l'any 2007. És a dir, que d'aquí a cinc anys ja tindrem metro al Prat.

Línia 9, sis parades
Aquesta línia tindrà sis parades al nostre terme municipal, tres al nucli urbà (av. Verge de Montserrat -Carretera de la Marina, plaça de Catalunya i Sant Cosme) i tres més a la zona d'influència aeroportuària (parc de negocis Mas Blau, terminals actuals i futures terminals). Pel que fa a la línia 1, arribarà al Prat alguns anys després, cal preveure que al voltant de l'any 2010. Aquesta línia vindrà de l'actual parada de Feixa Llarga (Bellvitge) i tindrà tres parades al Prat: la primera ben a prop del centre comercial Carrefour, en la zona de futur desenvolupament urbanístic del Prat Nord; una segona a l'estació de Renfe; i una darrera a la plaça de Catalunya, on enllaçarà amb la línia 9. A través de qualsevol d'aquestes dues línies, el Prat quedarà definitivament connectat a la resta de l'àrea metropolitana amb un transport eficaç i d'alta capacitat com és el metro.

Gran utilitat
A més, la línia 9 serà molt útil per a tots els pratencs que treballen a l'aeroport, al Mas Blau o a la Zona Franca, mentre que la línia 1 arribarà en pocs minuts a la ciutat sanitària de Bellvitge. Per anar al centre de Barcelona, Renfe continuarà sent el mitjà més pràctic, amb l'avantatge que els pratencs que visquin lluny de l'estació podran acostar- s'hi amb el metro i, gràcies a la tarifa integrada.
El Govern català confia a obtenir finançament europeu per a aquesta línia, fent valer l'argument que connectarà la ciutat de Barcelona amb l'aeroport, un projecte que, segons la Generalitat, ha de rebre fons europeus igual que els va rebre la línia de metro de Madrid que connecta amb l'aeroport de Barajas.
Pel que fa als altres projectes importants del PDI al Baix Llobregat, destaca la nova línia de FGC entre Castelldefels i Sarrià, que passarà per Gavà, Viladecans, Sant Boi, Sant Joan Despí i Esplugues, així com el Trambaix, que discorrerà entre la plaça Francesc Macià de Barcelona i l'Hospitalet, Esplugues, Cornellà, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern i Sant Feliu.

D.M.

Compartir

Noticies relacionades

dimecres, 13 març, 2024 - 08:45

El 21 de març, sessió informativa “I després de l’ESO, què?” al Centre Cívic Palmira Domènech

La jornada s’adreça a famílies amb fills i filles que cursen 4t d’ESO

dijous, 7 març, 2024 - 12:30

Més de 250 estudiants assisteixen a la 26a edició de la Jornada d’Orientació Acadèmica i Professional

El programa inclou presentacions d’estudis, l’Espai Fira i el Punt d...

dimecres, 6 març, 2024 - 10:00

Les Jornades FP.Prat donaran a conèixer l’àmplia oferta de cursos del municipi

Se celebraran de l’11 al 15 de març