divendres, 12 desembre, 2003 - 14:00
El Laboratori de Cuina - impulsat per l'Ajuntament del Prat, l'Associació Catalana per al Temps Lliure i la Cultura, i la Universitat Politècnica de Catalunya - aspira a ser un centre internacional d'investigació, docència, desenvolupament i difusió de la gastronomia, especialment de la catalana. Per això farà activitats com impartir cursos i pràctiques de perfeccionament destinades a diferents públics, des dels aficionats a la gastronomia fins als cuiners mundialment reputats. El Laboratori també vol promoure idees i crear relacions i intercanvis, sobretot entre les persones que tenen alguna cosa a veure amb aquest món: productors (pagesos i ramaders), distribuïdors, venedors, cuiners, indústria alimentària, universitats (científics) i instituts de recerca agroalimentària (investigació en noves tècniques i productes culinaris).
La vinculació del Laboratori de Cuina amb el Prat es deu al fet que aquest projecte forma part d'un de més ampli, el Born del Prat, que estarà centrat en un mercat de 8.000 metres quadrats que s'ubicarà en algun indret al sud de la ciutat i que vol ser un referent internacional de la gastronomia i del sector econòmic de l'alimentació. Aquest mercat, que es pretén instal·lar en la granja de la Ricarda (quan sigui reconstruïda en una nova ubicació), vol ser un punt d'arribada i venda de productes agropecuaris frescos i de primera qualitat, collits, com qui diu, el dia abans i, en bona part, en els cultius del delta del Llobregat.
El Laboratori de Cuina ja ha posat en marxa els primers cursos i seminaris. Les inscripcions es poden formalitzar a la pàgina web (www.labcuina.org), o bé al telèfon 93 300 16 26.
divendres, 30 maig, 2025 - 11:00
dijous, 29 maig, 2025 - 22:00
dijous, 29 maig, 2025 - 14:00