Esteu aquí

El Baix Llobregat impulsa un pla per potenciar l'activitat del Parc Agrari

S'amplia el permís per instal·lar magatzems als horts i es prohibiran abocadors i activitats extractives

dimecres, 28 novembre, 2012 - 09:27

El Consorci del Parc Agrari del Baix Llobregat ha aprovat una revisió del pla especial de protecció i millora d'aquest espai per tal de potenciar l'activitat agrícola.

Entre les prinicipals mesures, s'ampliarà el permís perquè els pagesos puguin construir magatzems on guardar productes i maquinària, i on fer manipulacions alimentàries bàsiques, com ara rentar les verdures i embossar-les. Fins ara només es permetia instal·lar magatzems a les parcel·les grans.

Així mateix, es prohibiran abocadors i activitats extractives que perjudiquin la tasca pagesa, alhora que es millorarà la xarxa de reg i de drenatges, així com els camins i la regulació d'hivernacles per establir una superfície màxima.

Una altra mesura aprovada pel Parc Agrari és un pla per recuperar i evitar l'abandonament de camps, mitjançant l'atracció de nous pagesos i la posada en marxa d'un pla de formació per a joves que s'hi vulguin dedicar.

El pla, que ha de ser confirmat per la Generalitat, estableix també en quins camins es permetrà el trànsit de persones i vehicles que no estiguin relacionats amb l'activitat agrària.

L'alcalde del Prat, Lluís Tejedor, considera que "cal dotar el Parc Agrari d'eines que permetin defensar-lo en un futur de les amenaces exteriors".

Compartir

Noticies relacionades

dijous, 8 maig, 2025 - 08:30

Tastet dels cicles formatius de grau mitjà per a l’alumnat de 4t d’ESO

Alumnat de nou instituts de secundària visita els centres d’FP de la ciutat...

dimarts, 6 maig, 2025 - 13:30

El Maig Cooperatiu 2025 arrenca al Prat amb cinema i compromís social

El proper 8 de maig a les 17.30 h, el Cinema Capri (Av. Verge de Montserrat, 111) acollirà la jornada inaugural del Maig C...

divendres, 25 abril, 2025 - 12:15

Lliurament de diplomes a l’alumnat de Comerç Internacional i Transport i Logística de l’Institut Les Salines

Aquesta formació ha aplegat enguany més de 250 estudiants