Esteu aquí

Diverses espècies d'ocells nidifiquen al delta per primer cop

És un indicador més de la millora de les condicions ambientals de la platja de Ca l'Arana.

dimecres, 11 juny, 2008 - 10:34

Els seguiments de la nidificació d’ocells que es fan als espais naturals del delta del Llobregat han detectat, per primera vegada, la reproducció del bec d’alena. D'aquesta espècie, així com de la garsa de mar, que al final va perdre la niuada, mai no se n'havia documentat nidificacions al delta del Llobregat, i a Catalunya només ho feien al delta de l’Ebre. 

El bec d’alena és un ocell típic d’aiguamolls salins de terra baixa, que normalment nia en colònies, associant-se amb altres espècies d’ocells, com les cames llargues. Al delta del Llobregat, la nidificació del bec d'alena s'ha detectat a la platja de Ca l'Arana, que forma part dels Espais Naturals del Riu.

Si us interessa més informació, podeu llegir a continuació (Pdf) el comunicat al respecte emès pel Consorci per a la Protecció i la Gestió dels Espais Naturals del Delta del Llobregat.

Compartir

Noticies relacionades

dimarts, 14 octubre, 2025 - 14:30

Comença la renovació de la senyalització vial als eixos principals del municipi, que millora la seguretat per vianants i vehicles

Els treballs s’iniciaran aquesta setmana, segons les condicions...

dimecres, 8 octubre, 2025 - 11:15

Reobertura de la gespa de Plaça Catalunya després de les tasques de millora

L’espai verd torna a estar accessible per a la ciutadania després d’un...

divendres, 19 setembre, 2025 - 15:00

Canvis al servei de tren per obres a l’estació de Castelldefels del 22 al 28 de setembre

El servei entre Gavà i Sitges quedarà interromput i hi haurà autobusos...