Esteu aquí

Diverses aus migratòries fan escala al Delta

Durant aquests dies es poden veure diverses espècies d'au aquàtiques que fan escala a les zones humides del Prat en la seva migració del Nord d'Europa cap a l'Àfrica.

dilluns, 9 agost, 2004 - 15:54

Per a les espècies que han criat al centre i nord d'Europa o al delta del Roïne, a França, les zones humides del Llobregat representen una escala idònia en el seu viatge cap al Sud. Així, les àrees del Remolar, la Ricarda i cal Tet-ca l'Arana, així com els espais de platja i agrícoles del delta del Llobregat, són aquests dies els hàbitats de diverses espècies d'aus aquàtiques que estan en ple procés de migració.

Aquest pas de les aus pel delta del Llobregat es produeix cada any i marca el començament de la tardor per a diverses espècies que, en el seu viatge migratori cap a zones més càlides, utilitzen els hàbitats de la desembocadura del Llobregat i les zones humides del Delta per fer escala. L'augment de la qualitat de l'aigua del riu Llobregat i la bona conservació d'aquestes zones humides han fet que aquest any ja s'hagin vist diverses espècies interessants, des d'un grup de flamencs, a diversos territs de Temminck, una de les espècies d'au aquàtica limícola que fa un trajecte migratori més llarg, des del nord d'Escandinàvia i les costes àrtiques fins a l'Àfrica.

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 19 juny, 2026 - 11:00

El Tomb pel barri tanca una nova edició descobrint el patrimoni natural del Prat

Durant set setmanes, les participants han recorregut diversos espais naturals...

dimecres, 17 juny, 2026 - 12:45

El Prat reduirà un 15% de mitjana la taxa de recollida de residus del 2026

Els contenidors intel·ligents, que permeten bonificar fins al 40% i han...

dilluns, 15 juny, 2026 - 13:15

La Policia Local interposa prop de 200 denúncies i requisa un centenar de patinets en tres mesos de campanya

Circular sense assegurança, per la vorera o amb més d'una persona al vehicle...