Esteu aquí

Diumenge, inauguració i portes obertes del Cèntric Espai Cultural

TEMES: Cultura

Aquest equipament allotja la nova biblioteca central de la ciutat.

dimecres, 15 desembre, 2010 - 09:45

Diumenge dia 19 de desembre el Prat s'inaugura un equipament cultural de gran importància i transcendència per a la ciutat: el Cèntric Espai Cultural. Aquell dia es farà una jornada de portes obertes amb visites guiades i activitats per tal de celebrar la inauguració i donar a conèixer l'equipament a la ciutadania.

Aquesta obra és una de les més destacades de l'actual mandat municipal, i està cridada a transformar, dinamitzar i revitalitzar de manera molt intensa la vida sociocultural del Prat.

De fet, l'Ajuntament calcula que, quan estigui en ple funcionament, pel Cèntric passaran unes 2.000 persones cada dia, unes 1.500 per la biblioteca i 500 per la resta de serveis (per l'antiga biblioteca n'hi passaven unes 450).

El Cèntric acollirà la nova biblioteca central urbana, que rep el nom de l'anterior alcalde del Prat, Antonio Martín Sánchez; l'Arxiu municipal; un auditori de format mitjà; una sala d'exposicions; sales d'estudi; un bar restaurant, i altres serveis. La posada en marxa d'aquest equipament suposa la creació de 15 nous llocs de treball, sense comptar els del restaurant.

La construcció del Cèntric, incloent-hi el pàrking subterrani, ha suposat una inversió de més de 22 milions d'euros i el seu cost anual de manteniment es calcula al voltant del milió.

Al peu de pàgina trobareu (format Pdf) un ampli reportatge sobre el Cèntric publicat a la revista municipal "el Prat" d'aquest mes.


Compartir

Noticies relacionades

dimecres, 4 març, 2026 - 10:00

Nova edició de la Conflujam de joves a L'Escola d'Arts en Viu

Pràctica artística interdisciplinar en format de laboratori d'experimentació

dimarts, 3 març, 2026 - 18:00

Quatre grups nous s'afegeixen a la Guia Sonora del Prat!

Azúcar de Caña, Teen Marcianas, Chicken y Los Cocina i Marisa Ocaña Quartet...
centric_primavera de llibres i lletres_bon policia_2_2026

dilluns, 2 març, 2026 - 13:00

Torna la Primavera de llibres i lletres al Cèntric

Tres mesos per gaudir de la lectura amb propostes per a tota la ciutadania