Esteu aquí

Dispositiu de Cançó Protesta Experimental: proposta seleccionada a la modalitat Música i Territori de la Convocatòria /Unzip 2024!

Ivó Valdivielso i Òscar Martínex ens proposen la creació popular i la reivindicació social a través de la música.

divendres, 19 juliol, 2024 - 18:00

En el marc de la Convocatòria Unzip 2024 i dintre de la modalitat de Música i Territori impulsada per La Capsa, s'ha seleccionat la proposta 'Dispositiu de Cançó Protesta Experimental' (D.C.P.X) com a projecte guanyador!

En un procés de creació popular i reivindicació social a través de la música, l'Ivó Valdivielso i l'Òscar Martínez construiran una peça audiovisual participativa amb tecnologia musical d'avantguarda.

El projecte neix de la voluntat de mantenir-nos socialment desperts i catalitzar aquelles problemàtiques que ens afectes quotidianament reivindicant la cançó com a eina d'expressió popular i mobilització social. Alhora que incorporen l'ús de tècniques experimentals com a eines alliberadores, que ens permetin allunyar-nos de dogmatismes, fórmules comercials i eslògans repetitius.

Així, el D.C.P.X s'atreveix a posar en diàleg aproximacions aparentment improbables, però altament complementàries: la poesia i el codi informàtic, la cultura i la ciència, l'expressió popular i els moviments underground... un poti-poti que prendrà forma gràcies als ciutadans i col·lectius del Prat que transformaran les seves denúncies en una peça musical i visual mitjançant el debat, la composició lírica i la composició algorítmica.

Estigueu atents al seu web on aniran recollint tot el que vagi succeint. Imatges i textos, denúncies i cançons, codis i dades..., sou més que benvinguts a xafardejar!

També podeu escoltar la llista d'Spotify que han fet a mode d'inspiració.

 

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 31 juliol, 2026 - 18:15

Videojocs&Música celebra una nova edició amb tallers, una jam session i una mostra final

Durant el mes de juliol, el cicle va reunir tallers, activitats obertes i una...

divendres, 31 juliol, 2026 - 14:45

Tanca la primera edició del Ricardeo, tot un èxit que ja ha aplegat més de 12.500 assistents aquest estiu a la Granja de la Ricarda

“Ja estem pensant en l’edició de la temporada vinent. Això tot just comença”,...

dimecres, 29 juliol, 2026 - 16:30

El cicle Saltimbanqui tanca una nova edició portant el circ als carrers i places de la ciutat

Més de 500 persones han participat en les diferents propostes programades...