Esteu aquí

Dimecres de Cendra diem adéu al Carnaval de la Ira

La tradicional sardinada i l’encesa de la foguera de la Quaresma tanquen set dies de festa i disbauxa

foguera carnaval

dimecres, 6 març, 2019 - 20:15

El Rei Carnestoltes ja ha passat a millor vida. Dimarts al vespre van ser molts els ciutadans que es van apropar al Cafè L’Artesà a vetllar Sa Majestat, que tanta Ira ha fet córrer aquests darrers dies pels carrers de la nostra ciutat. Uns carrers que, dimecres, s’han omplert de llàgrimes i laments de les ploraneres i ploraners, que no podien amagar la seva enorme tristor per la mort del Rei mentre acompanyaven el seu taüt al llarg de tot el recorregut de la processó, que arrencava a les 18 h de la pl. de la Ira. La Marching Band de l'Escola d'Arts en Viu també s'ha unit a la processó, per mostrar la pena per la fi del Carnaval. 

Mentrestant, a la pl. de la Vila es preparaven per rebre la comitiva calmant el seu desconsol amb la sardinada popular que la Casa de Aragón va preparar per tots els assistents. I els més petits han passat una bona estona ballant i cantant amb entusiasme amb l’espectacle Revolució, de la Cia. Pentina el Gat.

Un cop a la pl. de la Vila, les vídues i ploraneres i les Autoritats del Carnaval han pujat a l’escenari per expressar els seus darrers condols,  mentre s’ha fet lectura del testament de Sa Majestat Carnestoltes. A continuació, el taüt ha estat conduït fins a la pl. de l’Església, on s’han deixat les ofrenes del Carnaval i s’ha fet la tradicional encesa de la Foguera de la Quaresma.

Adeú al Carnaval de la Ira! Visca el #carnavaldelprat

Compartir

Noticies relacionades

centric_primavera de llibres i lletres_2026_david ucles

dimecres, 8 abril, 2026 - 14:00

Continua en marxa la Primavera de llibres i lletres

David Uclés, Estel Solé i Sílvia Soler són algunes de les figures que...
Leyre Marinas, Maria Rguez, Marta Barrufet, Javi Hidalgo, Maria Roca, Eva Sebastián i Lucía Vílchez.

dimecres, 1 abril, 2026 - 10:15

“A través de la música també parlem d’història, de sociologia, de cultura...”

Entrevista al Book Clubbing, el club de lectura de La Capsa

dimarts, 31 març, 2026 - 19:15

Dansa Metropolitana al Prat: El cos com a territori de llibertat i creació

Danses urbanes, espectacles de sala i activitats participatives han convertit...