Esteu aquí

Desviament de la C-31

divendres, 20 desembre, 2002 - 01:00

Amb l'aprovació del Pla Director d'Ampliació de l'aeroport del Prat a l'octubre del 1999, es va consolidar la idea de la construcció d'una nova terminal de passatgers entre l'actual pista principal i la futura tercera pista. A més, la definició de la nova zona aeroportuària, que s'estén cap a l'oest i penetra en els termes municipals de Sant Boi de Llobregat i Viladecans, obligava a desviar l'autovia de Castelldefels per permetre el desenvolupament de la ciutat aeroportuària.
Aquestes modificacions territorials han fet necessari dissenyar uns nous accessos a l'aeroport pel sector oest que permetin connectar l'autovia amb la nova terminal entre pistes. Aquest nou sistema viari es projecta actualment i se sotmet als tràmits pertinents d'informació pública.
No obstant això, aquesta tramitació ha posat en evidència un fet enormement preocupant: els nous accessos a l'aeroport es projecten d'una manera fragmentada, com es demostra en els tràmits d'informació que han tingut lloc recentment, i als quals l'Ajuntament del Prat ha presentat les seves al·legacions.
Allò que hauria de ser un sol projecte s'ha dividit en tres: un que ha d'autoritzar la Generalitat però que executarà AENA, un altre que farà la Direcció General de Carreteres de l'Estat i un altre que executarà AENA directament perquè es troba dins del camp de vol.
La fragmentació del projecte conduirà a executar tres obres diferents, amb dues declaracions d'impacte ambiental emeses per dues administracions també diferents.
L'Ajuntament del Prat està preocupat perquè, des del punt de vista d'avaluació de l'impacte ambiental, la divisió d'una actuació en tres parts es fa molt difícil. Sempre s'ha defensat la necessitat d'avaluar globalment els impactes ambientals del conjunt dels projectes del Pla Delta, de manera que el que ara es pretén va absolutament en contra d'aquest principi. A més, el seguiment ambiental de tres projectes diferents quedarà clarament dificultat en dependre de diferents administracions.
Per tot això, l'Ajuntament del Prat ha sol·licitat als ministeris corresponents que redactin un nou estudi informatiu que inclogui totes les actuacions necessàries per construir els nous accessos a l'aeroport, i que es coordinin amb el Departament de Medi Ambient de la Generalitat de Catalunya per fer una única declaració d'impacte ambiental d'un únic projecte d'accessos a l'aeroport.

Jordi Cañas

Compartir

Noticies relacionades

dimarts, 22 abril, 2025 - 14:45

De l'1 al 4 de maig, tall de circulació i servei de busos alternatiu a la línia de tren entre el Prat i Vilanova

El tall permetrà fer diverses intervencions de millora a la xarxa ferroviària...

dimecres, 16 abril, 2025 - 10:45

El Prat elimina les restriccions per sequera, i manté la feina per estalviar cada cop més aigua

Les fonts i els sistemes de reg automàtic de la ciutat es posen a punt per...

dilluns, 14 abril, 2025 - 15:15

El Prat dobla el nombre de carregadors de vehicles elèctrics a la ciutat

S’habiliten sis places a la plaça d’Espanya i dos davant les Cases d’en Puig....