Esteu aquí

Desirée Bela-Lobedde: “L’educació antiracista ha de ser un aprenentatge constant, no només durant els primers anys de vida”

dijous, 21 març, 2024 - 13:45

El Prat és una ciutat solidària i compromesa amb el valors de interculturalitat. Per aquest motiu el passat dimecres, 20 de març, el centre cívic Sant Jordi – Ribera Baixa va acollir una conferència anomenada “Jo no soc racista però...”.

Una xerrada, a càrrec de l’escriptora i comunicadora espanyola d’ascendència equatoguineana, Desirée Bela-Lobedde, que tenia per objectiu commemorar el Dia Internacional de l’eliminació de la discriminació racial, que se celebra mundialment cada 21 de març.

Durant el col·loqui, Bela-Lobedde va explicar en què consisteix el racisme estructural i sistèmic i com aquest es basa en posar a les persones blanques en una posició central per tal de gaudir automàticament de privilegis, en tots els àmbits de la vida.

Per fer front a aquesta situació, Bela-Lobedde va proposar que “cal sortir de la situació còmode del privilegi per no perpetuar el racisme quotidià” ja que “els silencis, les negacions i la desinformació, no són una excusa”.

A més, va destacar que és necessària una consciència crítica, tant de forma individual com col·lectiva, basada en la formació i l’aprenentatge social per tal de donar suport als moviments i accions antiracistes.

Per acabar, Bela-Lobedde va posar de manifest que “es requereix de la pràctica d’un antiracisme polític amb una implicació activa, i un treball educatiu sobre justícia global per tal d’eliminar el racisme moral, performatiu i per adhesió”.

Dia Internacional de l’eliminació de la discriminació racial

L’Assemblea de les Nacions Unides va proclamar la commemoració d’aquest dia a partir de l’any 1966, degut a la mort de 69 persones a càrrec de la policia, sis anys abans, en una manifestació pacífica contra les lleis de l’apartheid, a Shaperville, Sud-àfrica.

Compartir

Noticies relacionades

dijous, 29 octubre, 2026 - 10:00

Comença el cicle «Què és això de les arts en viu» per apropar la creació contemporània a la ciutadania

Coordinat pel crític i cronista d'arts escèniques Oriol Puig Taulé, el...

dimecres, 21 octubre, 2026 - 12:00

Noves propostes per explorar la cultura digital als centres cívics del Prat

Els equipaments estrenen dues propostes compartides, CLICA i Àgora Digital,...
centric_lectura_comic_sangre_de_barrio

dilluns, 19 octubre, 2026 - 14:00

Jaime Martín, creador del mític còmic “Sangre de barrio”, visita el Cèntric

L’autor conversarà amb Kiko Amat sobre aquesta icònica obra, que ha estat...