Esteu aquí

Des de la proximitat

diumenge, 1 febrer, 2004 - 13:50

Des que es va fer pública la voluntat política de les tres forces catalanistes i de progrés de configurar el nou govern de la Generalitat de Catalunya, i sense haver-ne pres encara possessió, ja va ser desqualificat, ignorat i fins i tot insultat pels líders nacionals del PP.

Queda clar que, per a ells, el menys important és saber quina ha de ser l'acció de govern, les mesures que s'han de posar en pràctica i la voluntat política dels qui formen part d'aquest govern, i és evident, també, el menyspreu que fan de la voluntat popular, manifestada a les urnes pels ciutadans i les ciutadanes de Catalunya, els quals, amb els seus vots, van decidir que el govern fos plural.

Sembla que l'important, per a ells, és projectar ombres de dubte i sospites sobre tota persona que, tant d'una manera individual com col·lectiva, no pensi com ells ni accepti els preceptes i els principis inamovibles sobre els quals basen la seva visió fonamentalista de l'"única Espanya possible", com els agrada dir. I que els que no pensem com ells som, com també solen dir, radicals.

El cert és que els dirigents polítics que avui tenen la responsabilitat de governar a Catalunya ja han estat votats, molts d'ells, altres vegades per governar, en aquest cas als municipis. Són persones que des del municipalisme, i com a alcaldes o regidors, han defensat i treballat per una manera de fer les coses des de la proximitat, i això, d'entrada, sembla que garanteix una manera d'afrontar els reptes amb una actitud basada en la col·laboració amb els governs locals que batallen en el dia a dia amb les necessitats ciutadanes. Perquè només des de l'entesa i la complementarietat dels diferents governs, local i autonòmic, és més gran la possibilitat d'èxit en els projectes de futur que hem d'afrontar.

La ciutat del Prat ha de fer front a reptes importants, reptes que ho són també per a Catalunya. Des de l'equip de govern intentarem superar-los amb la complicitat dels ciutadans i les ciutadanes, les entitats, els col·lectius i el suport i la sensibilitat del nou govern.

José García
Portaveu del Grup Municipal del PSC

Compartir

Noticies relacionades

dijous, 5 juny, 2025 - 13:45

Mor Tere López González, que del 1995 al 1999 fou la primera regidora de Promoció de les Dones de l'Ajuntament del Prat

L'alcaldessa, Alba Bou Jordà, transmet el condol en nom de la ciutat

dijous, 29 maig, 2025 - 22:00

L’Ajuntament del Prat dota de més recursos al servei de suport a l’autonomia de les persones

El plenari municipal ordinari del mes de maig ha aprovat també la xifra de...