Esteu aquí

Custo Barcelona (Blue Tower, SL)

El mes de gener de 2001 es va instal·lar al Prat de Llobregat, al polígon Estruch, la central de l'empresa Blue Tower, SL (Custo Barcelona). L'activitat d'aquesta empresa és el comerç a l'engròs de samarretes de disseny propi, però Custo Barcelona té la seva pròpia història.

dimecres, 1 gener, 2003 - 01:00

Tot va començar l'any 1980 quan els germans Custo i David Dalmau van iniciar un viatge amb moto arreu del món. Van descobrir diferents cultures i van quedar fascinats: Califòrnia amb la tribu urbana dels "surfers", Nova York, Londres, París, Milà... Quan van tornar, Custo i David van començar a dissenyar samarretes inspirades en tot el que havien vist i experimentat, barrejant imatges i impressions. Les seves creacions no eren rèpliques exactes de les seves vivències, sinó una manera molt personal de plasmar tot el que havien vist i descobert.
Però Custo Barcelona no és solament una marca de samarretes, és una tendència estesa mundialment, des dels EUA al Japó, Austràlia, Sud-àfrica, Xina i Europa. Les samarretes es poden trobar a més de 3.000 punts de venda. Tenen presència a més de 31 països arreu del món, a través d'una àmplia xarxa de distribució. El percentatge de vendes es divideix en un 85% d'exportació i un 15% nacional. En venen dos milions d'unitats a l'any (Itàlia i els EUA s'han convertit en els  principals mercats). L'empresa ja és una de les firmes espanyoles més importants internacionalment.
Custo Barcelona, nom que identifica la marca amb el seu lloc d'origen, s'identifica per un mestissatge de cultures i formes, és per això que el seu públic objectiu és també molt ampli. Persones de tot el món, de diferents cultures i edats porten les seves creacions. La clau que la seva roba agradi a un mercat tan ampli és el fet de ser molt visual i comunicativa: són el reflex del que està passant dins de la societat, el fenomen de la globalització.
La seva línia de producte és tant per a dona com per a home: samarretes, camises, tops, faldilles, jeans ... Custo Barcelona ha aconseguit posicionar-se  dins el selectiu mercat de la moda i, a més, ha creat una identificació ràpida i un reconeixement del producte i de la marca pel seu estil tan propi i diferent.
Els seus productes es poden trobar a botigues multimarca, però la nova estratègia és l'obertura de  botigues pròpies. En aquests moments n'hi ha  a Barcelona, Eivissa, Chicago, Peruggia, Xina i Taiwan.  Fan desfilades a tot el món, tot i que la principal es la de la Setmana de la Moda de Nova York.
Des de la seva implantació al Prat, l'empresa ha estat sempre en contacte amb el Centre de Promoció Econòmica de l'Ajuntament del Prat, per tal de posar diferents ofertes al servei de Borsa de Treball i organitzar diferents cursos de formació contínua per als seus treballadors

Elvira Aceves

Compartir

Noticies relacionades

dimecres, 13 març, 2024 - 08:45

El 21 de març, sessió informativa “I després de l’ESO, què?” al Centre Cívic Palmira Domènech

La jornada s’adreça a famílies amb fills i filles que cursen 4t d’ESO

dijous, 7 març, 2024 - 12:30

Més de 250 estudiants assisteixen a la 26a edició de la Jornada d’Orientació Acadèmica i Professional

El programa inclou presentacions d’estudis, l’Espai Fira i el Punt d...

dimecres, 6 març, 2024 - 10:00

Les Jornades FP.Prat donaran a conèixer l’àmplia oferta de cursos del municipi

Se celebraran de l’11 al 15 de març