Esteu aquí

Creix el nombre de flamencs al riu Llobregat

Aquest cap de setmana se n'han vist fins a 35 exemplars, la xifra més elevada de l'hivern

dilluns, 16 març, 2015 - 13:52

Aquest cap de setmana ha estat vistos 35 flamencs al riu Llobregat, entre el pont del Pratenc i els Espais Naturals del Riu.

No és inusual que hi hagi flamencs al delta del Llobregat, però sí en quantitats tan elevades. Normalment es veuen individus solitaris o grupets petits a la platja de Ca l'Arana, a la maresma de les Filipines o, de forma cada cop més freqüent, al riu Llobregat, aigües avall del pont en construcció del polígon Pratenc.

Els flamencs passen temporades a l'hivern o durant les migracions de primavera o tardor, en ruta cap a les seves colònies de cria més properes: el delta de l'Ebre o la Camarga (delta del Roine). Aquestes poblacions del Mediterrani occidental estan interconnectades i intercanvien individus entre elles, segons les condicions particulars de cada espai quan arriba l'època de cria.

Aquest hivern el nombre de flamencs adults ha estat molt elevat i la seva presència una constant en el riu Llobregat, entre el pont del Pratenc i els Espais Naturals del Riu. Aquest cap de setmana, amb els 35 flamencs detectats, ha estat el que ha registrat un nombre més elevat d'aquestes aus durant aquest hivern.

La seva presència permanent i la seva proximitat s'ha convertit en un atractiu suplementari per als visitants d'aquests espais.

 

Compartir

Noticies relacionades

Calor

dilluns, 23 juny, 2025 - 09:30

Consells per afrontar les altes temperatures

Davant la forta calor que estem vivint aquests dies, us oferim aquests...

divendres, 20 juny, 2025 - 13:00

L'aigua de la platja del Prat manté una qualitat excel·lent

Les anàlisis realitzades el passat 16 de juny confirmen el bon estat de l...

divendres, 20 juny, 2025 - 12:30

Demà s’activen els jocs d’aigua als jardins de la Noguera

El pròxim cap de setmana es posaran en marxa els de la plaça de Louis Braille...