Esteu aquí

Comença l’aportació de sorra a la platja

S’abocaran 100.000 metres cúbics de sorra, 20.000 més que l'any passat, amb l’objectiu de millorar les zones més afectades per la regressió del litoral.

Aportació de sorra

divendres, 7 juny, 2024 - 12:30

Avui ha començat l'aportació de sorra al litoral del Prat, una tasca que es durà a terme de manera progressiva durant els pròxims dies, fins previsiblement els darrers dies del mes de juny, per minimitzar l'impacte dels temporals i la regressió de la sorra que patim des de fa anys. En total, es distribuiran uns 100.000 metres cúbics de sorra, 20.000 més que l'any passat. Les tasques començaran al Centre Municipal de Vela en direcció sud.

Aquesta aportació la realitza el Port de Barcelona com a mesura compensatòria prevista en la seva declaració d’impacte ambiental. Tot i això, aquesta mesura s’ha demostrat insuficient per frenar la regressió de les platges del litoral de tot el Delta. Aquest problema es veu agreujat a molts punts del litoral per l'emergència climàtica. L'Ajuntament del Prat i d'altres de l'entorn reclamen una solució estructural per tot el litoral deltaic davant la necessitat de mesures més eficaces i duradores per protegir i preservar el nostre litoral. 

Aquesta activitat contribueix a l’ODS

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 31 octubre, 2025 - 09:15

Un icònic retrat a llapis del Potablava més pur, obra de Xavi Mateo, il·lustra el cartell de la 52a Fira Avícola del Prat

Al cartell se suma aquest any un mural de gran format inspirat en l'obra de...

dimarts, 14 octubre, 2025 - 14:30

Comença la renovació de la senyalització vial als eixos principals del municipi, que millora la seguretat per vianants i vehicles

Els treballs s’iniciaran aquesta setmana, segons les condicions...

dimecres, 8 octubre, 2025 - 11:15

Reobertura de la gespa de Plaça Catalunya després de les tasques de millora

L’espai verd torna a estar accessible per a la ciutadania després d’un...