Esteu aquí

Comença la preinscripció als ensenyaments postobligatoris

TEMES: Educació

Batxillerat, cicles formatius de grau mitjà i programes de qualificació professional inicial

dilluns, 21 maig, 2012 - 10:56

Dilluns 21 de maig comença la preinscripció als ensenyaments postobligatoris, període que finalitzarà el dia 1 de juny.

La novetat més significativa ha estat l'increment de l'oferta de primer nivell de formació professional amb l'especialitat d'Auxiliar de reparació i manteniment de vehicles lleugers, de la família de transport i manteniment de vehicles, que es podrà cursar a l'Institut Illa dels Banyols.

Per accedir als programes de qualificació professional inicial (PQPI) cal complir 16 anys o més durant l'any que es presenta la sol·licitud i no haver obtingut el títol de graduat en educació secundària obligatòria o equivalent a efectes acadèmics.

Certificació final
La superació dels mòduls obligatoris dels PQPI permet obtenir la certificació acadèmica corresponent. Aquesta certificació té la següent validesa i reconeixement en l'àmbit acadèmic:

• per a l’accés a cicles formatius de grau mitjà:

- exempció de la part cientificotecnològica de la prova d’accés i reconeixement de la qualificació global del PQPI en el càlcul de la nota final de la prova
- exempció total de la prova si la qualificació global del PQPI és igual o superior a 8.

• per a l’obtenció del graduat en ESO:

- opció de cursar els mòduls voluntaris C (set mòduls);
- si la qualificació global del PQPI és superior a 6,5 no cal cursar un dels mòduls C.

 

Compartir

Noticies relacionades

dijous, 5 març, 2026 - 21:15

El Prat, un dels cinc territoris de Catalunya on es posa en marxa una prova per millorar la governança educativa incorporant els ens locals

“Faig una lectura d’aquest acte com un cert reconeixement a la feina que fa...

dimecres, 25 febrer, 2026 - 16:00

El 'Macetohuerto' del Ribera continua germinant

L’alumnat de l’IFE de Les Salines hi ha fet una nova formació, oberta a les...