Esteu aquí

Col·lector de la Marina

L'any 2005 començaran les obres de continuació del sistema de col·lectors de la conca de la Marina, una continuació que discorrerà per l'avinguda del Pare Andreu de Palma fins als carrers del Prat i de lo Gaiter del Llobregat.

dimarts, 1 febrer, 2005 - 14:30

Durant els darrers tres anys, la ciutat ha viscut la construcció d'un gran sistema col·lector d'aigües pluvials i residuals, el de la conca de la Marina. El tronc principal d'aquest sistema és un col·lector que discorre per sota de la Carretera de la Marina, al qual arriben diversos ramals, entre ells el del carrer de Pablo Neruda, de recent construcció.

La zona de llevant de la ciutat ha viscut un fort creixement urbà, demogràfic i industrial en els darrers anys i la xarxa de col·lectors havia de fer front a aquesta realitat.

Durant els primers mesos de 2005 s'acabarà de fer la nova connexió d'aquest gran sistema de recollida d'aigües de les conques Marina i Bunyola al col·lector interceptor d'aigües residuals, que discorre paral·lel a l'avinguda de l'Onze de Setembre per la banda dels camps i que porta les aigües a la depuradora del Baix Llobregat.

El pressupost municipal per a 2005 destina 250.000 euros a la construcció de la continuació del col·lector de l'avinguda del Pare Andreu de Palma en direcció nord. Aquest col·lector, un caixó de formigó armat, té l'alçada més gran que permet el terreny, i el desguàs per gravetat. Això permet un increment de cabal per a les posteriors ampliacions urbanístiques i alhora en facilita el manteniment.

Tal com indica el plànol adjunt, el projecte neix davant del Complex Esportiu Municipal Estruch i arriba fins al carrer de lo Gaiter del Llobregat, amb un ramal principal que arribarà al carrer del Prat a través del carrer de Pau Casals.

Aquesta obra presenta dues curiositats: d'una banda, el nom, i de l'altra, el traçat. Pel que fa al nom, aquest ramal del col·lector de la Marina sempre s'ha conegut com el col·lector de Sarajevo, ja que en principi havia de construir-se per sota del carrer del mateix nom. No obstant, el projecte de la línia L9 del metro, que preveu fer una estació a la confluència del carrer de Sarajevo amb l'avinguda de la Verge de Montserrat, va obligar l'Ajuntament a refer el projecte i desviar el col·lector per evitar que interferís amb l'estació. Així, el traçat s'ha desplaçat al següent carrer paral·lel, el del Pare Andreu de Palma, fet que no afecta en res el funcionament.

L'altra curiositat té a veure amb l'escultura Eureka, situada a la rotonda de Verge de Montserrat amb Pare Andreu de Palma. Aquesta escultura és tan pesada que té uns fonaments profunds i de grans dimensions, fet que obligarà a fer un petit desviament del col·lector per evitar trobar aquests fonaments (aquest desviament tampoc no n'afectarà gens el funcionament).

Evidentment, la construcció d'aquest col·lector obligarà a aixecar els carrers mentre durin les obres, també caldrà desviar el recorregut de l'autobús. En properes revistes informarem més a bastament de l'inici de les obres i de les repercussions que tindran sobre el funcionament de la ciutat.

Compartir

Noticies relacionades

dimarts, 30 abril, 2024 - 11:30

El Prat, guardonat amb tres Pajaritas Azules per la seva excel·lència en la recollida selectiva de paper i cartró

A més, la nostra ciutat ha rebut, per primera vegada, el premi “Pajarita...
Bus Platja

divendres, 26 abril, 2024 - 13:00

La platja es reorganitza davant del tancament judicial del vial al trànsit privat: guinguetes concentrades al principi i reforç dels autobusos

Davant de la prohibició en ferm per part del Tribunal Superior de Justícia de...