Esteu aquí

Cinema i Música 2019

dimecres, 24 juliol, 2019 - 17:30

Ja ens plantem a la quarta edició consecutiva de cinema i música, i ens alegrem de constatar que les pel·lícules en blanc i negre i els músics locals formen tan bona combinació com les gandules a la fresca i les crispetes.

Així, ràpid: el cinema i música va de demanar-li a algun músic local (o amb connexió amb la ciutat) que compongui una banda sonora per a una pel·lícula concreta. Aquestes bandes sonores poden ser des d’una composició partint de zero, una reinterpretació de la banda sonora original, la reinterpretació de cançons ja existents o acompanyar la pel·lícula amb sons que, a la forma dels efectes Foley, acompanyin l’acció, o les tres alhora.

Fins ara han passat per aquí Arsonix Ensemble, Alexandra Mecinas, David Faure, Iñaki Ezcurra, Albert Gràcia, Luís Vela, YAK42, Alfred García, Enric Pascual, el Guateque Guatemalteca y la Orquesta del Silencio, David Gómez, PARCOURS, Jordi Pujol, RÉFLEX o enguany, David Gómez, Antonio Miyagi, Violeta Veinte o Xavi Alias. Hem pogut veure aquestes pel·lícules: Der Golem, Nosferatu, Das Cabinet der Dr Caligari, Faust, City Lights, Der Letze Mann,  curts dels clàssics Chaplin, Harold Lloyd, Buster Keaton i Georges Méliès. I hem escoltat instruments com el vibràfon, trombó, tuba, saxo, clarinet baix, múltiples instruments de percussió, flauta travessera, guitarres elèctriques, trompetes, violins, baixos, sintetitzadors i samplers, i sobretot, molta música electrònica.

Si ja sabeu de que va, i sou un dels fidels que ens heu acompanyat durant aquests 4 anys, probablement aquesta parrafada us sobrava, però per tots aquells que no heu vingut mai i us heu quedat amb ganes sapigueu que el 24/07 a les 22h podeu veure l’última actuació de la temporada: en Xavi Alias interpretant la banda sonora de La Passió de Joana d’Arc de Dreyer, us hi esperem!

Cinema i música!

Compartir

Noticies relacionades

dimarts, 22 abril, 2025 - 15:30

El cafè literari, una excusa per parlar de llibres

La proposta va comptar amb la participació de l'Associació d'Escriptores i...

dimarts, 15 abril, 2025 - 10:00

Antropoloops: tres anys de remescles sonores, identitats i vincles al Prat

Del vestíbul a l’escenari de L’Artesà, l’alumnat de secundària de Camins Vius...

dilluns, 14 abril, 2025 - 18:30

Nova incorporació de documentació del tinent coronel Felipe Díaz Sandino

L'Arxiu municipal incrementa els fons privats.