Esteu aquí

Casc, cinturó i cadiretes infantils, sota control

Del 21 al 27 de febrer, la Policia Local del Prat farà una campanya de control dels sistemes de seguretat passiva en els vehicles.

divendres, 18 febrer, 2005 - 13:40

El cinturó
La Policia Local ha comprovat que, pels carrers del Prat, la utilització del casc és majoritària, però la utilització del cinturó és baixa. La xifra d'infraccions arriba al 50% en el cas dels conductors, i és molt més alta en els ocupants, sobretot en els dels seients posteriors. Cal recordar que una topada a 50 km/h és com caure d'un segon pis.

El casc
Usar-lo evita la mort o lesions greus en cas d'accident. Els motoristes tenen obligació d'usar-lo, tant en vies urbanes com interurbanes.

Dispositius de retenció infantil
Les cadiretes són obligatòries des del 23 de juliol. En el següent document (Pdf) apareixen consells sobre com usar-les.

Compartir

Noticies relacionades

dimecres, 17 juny, 2026 - 12:45

El Prat reduirà un 15% de mitjana la taxa de recollida de residus del 2026

Els contenidors intel·ligents, que permeten bonificar fins al 40% i han...

dilluns, 15 juny, 2026 - 13:15

La Policia Local interposa prop de 200 denúncies i requisa un centenar de patinets en tres mesos de campanya

Circular sense assegurança, per la vorera o amb més d'una persona al vehicle...

divendres, 12 juny, 2026 - 14:30

Comença el servei de socorrisme i de vigilància a la platja

El dissabte 13 de juny s'inicia aquesta servei que, aquesta temporada, tindrà...