Esteu aquí

Campanya de sensibilització lingüística als comerços del Prat

31 cartells explicaran l'origen divers de paraules catalanes

divendres, 12 abril, 2013 - 11:00

Voleu conèixer l’origen d’algunes paraules catalanes? Ho podreu fer durant la segona quinzena d’abril als establiments dels eixos comercials del Prat.

El Centre de Normalització Lingüística i l’Ajuntament del Prat portaran a terme una activitat de sensibilització a favor de la diversitat lingüística per mitjà dels comerços, bars i restaurants dels eixos comercials de la ciutat.

Entre el 15 i el 30 d’abril es podrà veure en aquests establiments una col·lecció de 31 cartells que ens expliquen l’origen d’una paraula catalana i ens mostren que darrere de la nostra llengua s’hi amaga la diversitat que uneix tots els éssers humans.

Heu pensat mai d’on provenen les paraules anorac o matalàs o edredó? Aquestes són algunes de les paraules que trobareu en aquests cartells. En cadascun dels establiments hi haurà, a l’aparador o a la porta, un cartell amb una paraula relacionada amb el seu àmbit.

Tots els cartells s’identificaran fàcilment perquè portaaran un motiu comú, que és la rosa de Sant Jordi, i la frase: “A l’abril cada paraula val per mil”.

Podeu mirar els cartells a través de l'enllaç situat a peu de pàgina.

Tot seguit podeu escoltar una entrevista emesa per El Prat Ràdio (91.6 FM) sobre aquest tema.



 

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 15 maig, 2026 - 08:00

1a Fira de l’Ocupació del Prat: impuls a la connexió amb el teixit empresarial

El proper 20 de maig tindrà lloc la Fira de l’Ocupació del Prat, una...

dimecres, 29 abril, 2026 - 18:30

El ple dona suport als treballadors de l’empresa Serra Soldadura

L’Ajuntament insta la Generalitat i el Ministeri d’Indústria a intervenir per...

dimecres, 29 abril, 2026 - 09:00

La Comissió de seguiment de l’Acceleradora d’FP Dual es reuneix a Gavà

L’FP dual es consolida al Delta amb 53 empreses i 166 aprenents participants