Esteu aquí

Bars i restaurants han de reduir l'aforament a la meitat a l'interior i guardar dos metres entre taules a les terrasses

L'alcalde Lluís Mijoler es reunirà aquest dijous amb els i les restauradores locals per transmetre'ls el seu paper clau a l'hora d'evitar el rebrot de la covid

dimarts, 21 juliol, 2020 - 10:15

Les xifres indiquen que les trobades informals són un entorn on cal tenir especial cura per evitar contagis en l'actual context sanitari. Per això és important extremar les mesures en entorns com els bars o les terrasses per ajudar a aturar el rebrot de la covid que s'ha registrat en diversos indrets de l'àrea metropolitana.

En aquest sentit, la Generalitat ha establert en la seva recent resolució per mirar de frenar l'avenç de la pandèmia en 14 municipis metropolitans, entre ells el Prat, que a l'interior dels bars i restaurants cal limitar l'aforament a la meitat de l'autoritzat habitualment. Així mateix, el consum s'ha de realitzar sempre en taula.

A les terrasses, d'altra banda, l'aforament serà el resultant d'aplicar una distància de 2 metres entre taules o grups de taules.

Sempre que sigui possible, s'han d'utilitzar preferiblement servei a domicili i comandes per emportar.

La col·laboració del sector de l'hostaleria i la restauració és clau per fer complir aquestes normes. Per això, el proper dijous l'alcalde Lluís Mijoler es reunirà amb representants d'aquest sector a la ciutat per traslladar-los la importància de la seva corresponsabilitat.

Així mateix, l'Ajuntament ha reforçat la comunicació d'aquestes mesures a les xarxes socials i la inspecció per informar i fer complir aquestes normes.

Empreses de serveis i comerç minorista

Pel que fa al comerç, l'activitat comercial s'ha de fer, també, en la mesura que sigui possible, sense contacte físic amb els clients, per exemple, mitjançant comandes telefòniques o en línia i el lliurament mitjançant recollida a la porta o al cotxe, inclòs el menjar preparat. Aquests establiments han d'extremar les mesures higièniques, de prevenció i de seguretat establertes per fer front a la COVID-19.

Compartir

Noticies relacionades

OIAC

dilluns, 28 juliol, 2025 - 12:15

Canvis d’horari als serveis municipals durant l’estiu

Amb l’arribada del mes d’agost, alguns serveis i equipaments municipals fan una pausa en la seva activitat habitual o passen a funcionar amb horaris especia...

divendres, 25 juliol, 2025 - 14:30

El Consell de l’FP avança en l’elaboració de propostes de noves titulacions per al curs 2026-2027

La Comissió de Planificació de l’Oferta acorda la metodologia de treball que...

divendres, 18 juliol, 2025 - 10:45

El Prat i Sant Boi presenten la diagnosi de necessitats del sector logístic dins el programa Treball, Talent i Tecnologia 2024-2026

La sessió ha servit per identificar reptes i accions clau per impulsar la...