Esteu aquí

Bandera verda a la platja després de l'aparició d'una taca blanca

Les anàlisis revelen que no és cap producte tòxic.

dijous, 10 juliol, 2008 - 11:21

La bandera verda torna avui a onejar a la platja del Prat i a la resta del litoral entre Barcelona i Vilanova i la Geltrú, després que ahir a la tarda es desactivés el Pla Especial d’Emergències quan les primeres analítiques van garantir que la substància blanca apareguda a l’aigua i a la sorra no era tòxica.

Les anàlisis del Departament de Medi Ambient han determinat que la taca blanca és una substància anomenada tripalmitina, un component de l'oli de palma d'origen industrial que no és tòxic i que segurament procedeix d'algun vaixell.

Els equips de neteja de la Mancomunitat de municipis ja han retirat les restes de producte de l'aigua i de la sorra, per garantir que les platges tornin al seu estat habitual.

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 31 octubre, 2025 - 09:15

Un icònic retrat a llapis del Potablava més pur, obra de Xavi Mateo, il·lustra el cartell de la 52a Fira Avícola del Prat

Al cartell se suma aquest any un mural de gran format inspirat en l'obra de...

dimarts, 14 octubre, 2025 - 14:30

Comença la renovació de la senyalització vial als eixos principals del municipi, que millora la seguretat per vianants i vehicles

Els treballs s’iniciaran aquesta setmana, segons les condicions...

dimecres, 8 octubre, 2025 - 11:15

Reobertura de la gespa de Plaça Catalunya després de les tasques de millora

L’espai verd torna a estar accessible per a la ciutadania després d’un...