Esteu aquí

Augmenta el control sobre cotxes mal estacionats que dificulten la visibilitat

La Policia Local vigilarà especialment aquells situats en encreuaments amb molt trànsit

dimarts, 29 abril, 2014 - 10:36

La Policia Local del Prat ha decidit actuar de manera més intensa contra aquells vehicles estacionats incorrectament que dificultin la visibilitat en els encreuaments.

Des de fa anys, la Policia Local treballa amb un Pla Local de Seguretat Viària amb la finalitat de reduir la sinistralitat a la nostra ciutat. Cada any es fa un balanç dels accidents que s'han produït i s'estudien els punts de concentració d'accidents.

En l'observació i estudi de l'accidentalitat s'ha constatat que, a la ciutat del Prat, tenim tres tipologies d'accidents més freqüents:

- Col·lisió frontolateral. En l'últim trienni, al voltant del 35-40% dels sinistres eren d'aquest tipus. Aquestes col·lisions entre vehicles poden indicar una situació general de visibilitat insuficient en interseccions, una manca de respecte de les prioritats (no respectar els STOP o els Cediu el pas) o una velocitat inadequada

- Atropellaments de vianants. En l'últim trienni representen entre el 15 i el 20% dels sinistres en zona urbana al Prat.

- Caigudes de vehicles de dues rodes, probablement degut a l'augment del parc circulant d'aquests vehicles i de la seva utilització

Fase d'avisos

Durant aquests darrers dies, la Policia Local ha fet avisos als vehicles que es troben mal estacionats en cantonades i encreuaments on originen un dèficit en la visibilitat dels vianants i vehicles que hi circulen. De fet, l'Ordenança Municipal de Circulació de Vianants i Vehicles, en el seu article 26, recull aquesta prohibició d'estacionament a les cantonades.

Fase de denúncies

A partir d'aquesta setmana la Policia Local procedirà a denunciar els vehicles que es trobin estacionats d'aquesta forma, preferentment en els carrers de més trànsit de la ciutat: av. Verge de Montserrat, carrer Lleida, Av. Remolar, Ctra. Marina i alguns altres trams o encreuaments de carrers.

 

Compartir

Noticies relacionades

dimarts, 6 maig, 2025 - 12:00

L’Ajuntament col·loca la primera pedra del primer edifici municipal d’habitatges 100% públics i de lloguer assequible de la ciutat

Aquesta promoció d’habitatge de lloguer assequible se suma a les altres dues...

dimarts, 22 abril, 2025 - 14:45

De l'1 al 4 de maig, tall de circulació i servei de busos alternatiu a la línia de tren entre el Prat i Vilanova

El tall permetrà fer diverses intervencions de millora a la xarxa ferroviària...

dimecres, 16 abril, 2025 - 10:45

El Prat elimina les restriccions per sequera, i manté la feina per estalviar cada cop més aigua

Les fonts i els sistemes de reg automàtic de la ciutat es posen a punt per...