divendres, 17 juliol, 2026 - 10:15
Des del mes de maig, Big Bouncers ha estat present al Prat desenvolupant diferents propostes que han connectat la creació contemporània amb la ciutadania. La col·laboració amb Arts en Viu ha combinat un procés de creació comunitària amb espectacles i activitats participatives, acostant la dansa a públics, espais i formats diversos.
El primer d'aquests projectes ha estat La Nit en Dansa, la proposta comunitària del Centre Cívic Jardins de la Pau. Durant dos mesos, el col·lectiu ha acompanyat una trentena de veïns i veïnes en un procés de creació escènica que ha culminat amb la presentació d'El nostre tempo. La peça, construïda a partir del cos, la veu i la paraula, reivindicava el moviment des de l'humor, el joc i la poètica, reunint diferents generacions, ritmes i maneres de moure's. Com ja és tradició, la mostra va acabar convidant el públic a sumar-se a una ballada oberta, convertint la plaça en un espai de celebració compartida.
Paral·lelament, la programació del Teatre L'Artesà també ha comptat amb la presència de Big Bouncers, en el marc de la seva programació d'estiu Teatre a l'ombra. Diumenge 5 de juliol, els Jardins de la Pau van acollir Plata, una proposta deslocalitzada que incorporava la participació de persones de la ciutat després d'un intensiu d'assajos amb la companyia. Una peça que, a través del moviment, la repetició i el joc col·lectiu, va transformar gradualment l'espai públic en una experiència compartida.
Una setmana més tard, Balladx V va convidar infants, famílies i públic de totes les edats a experimentar la dansa a través del joc, el moviment i la participació. La Sala Josep Costa es va transformar en una cova plena de riures i cintes de colors gràcies als cossos de Mireia de Querol i Cecilia Colacrai, de Big Bouncers, i la música de João Lima com a DJ.
Aquest conjunt de propostes exemplifica l'aposta d'Arts en Viu per establir col·laboracions amb artistes i companyies que vagin més enllà de l'exhibició d'espectacles. L'objectiu és generar processos de creació, participació i mediació que connectin la dansa contemporània amb la ciutadania, alhora que s'ofereix una programació artística de qualitat en diferents espais de la ciutat.
dimarts, 14 juliol, 2026 - 11:15
dijous, 9 juliol, 2026 - 16:30
dimarts, 7 juliol, 2026 - 09:00