Esteu aquí

Arriben quatre grues gegants al moll Prat del port

Tenen 42 metres d'altura i una capacitat màxima de càrrega de 61 tones

dijous, 8 març, 2012 - 09:31

Molta gent del Prat s'ha adonat, des del camí de la platja, de la presència de quatre immenses grues davant del port de Barcelona. Es tracta de les primeres grues Super Post Panamax, que s'han situat a la terminal de Tercat del moll Prat del port, que entrarà en servei aquest estiu.

Les grues pesen 1.700 tones, tenen 42 metres d'altura i una capacitat màxima de càrrega de 61 tones. A més, estan equipades amb la tecnologia més innovadora i poden operar els vaixells portacontenidors més grans. Així, aquestes grues podran incrementar significativament els nivells de productivitat del port.

Les grues han estat fabricades a Shanghai (Xina) i han estat transportades per un vaixell que ha trigat tres mesos perquè no ha pogut passar pel canal de Suez degut a les característiques especials de la càrrega.

El 18 de març està previst que arribin les quatre grues restants d'un total de vuit.

Compartir

Noticies relacionades

L’acte de benvinguda del “Cultura Emprenedora a l’Escola” presenta les noves cooperatives escolars

dijous, 13 novembre, 2025 - 14:00

Presentada una nova edició del projecte “Cultura Emprenedora a l’Escola” (CuEmE)

Quatre escoles i 153 infants de 5è de primària de la ciutat participen en una...

dimecres, 12 novembre, 2025 - 11:45

L’Institut Illa dels Banyols, seleccionat com a centre d’excel·lència d’FP en l’àmbit aeronàutic

El reconeixement implica compromisos i oportunitats, com ara la transformació...

divendres, 31 octubre, 2025 - 13:30

L'encesa de llums dona el tret de sortida al Nadal al Prat

Les famílies poden recollir als seus comerços de confiança el material per...