Esteu aquí

Apoderament comunitari: salut i benestar

Un curs d'hàbits saludables que incorpora l'activitat física per mobilitzar recursos i habilitats

dijous, 10 febrer, 2022 - 09:30

Les àrees municipals de Benestar i Salut (Salut Pública i Consum, i Esports), i Desenvolupament Econòmic inicien una formació en hàbits saludables per millorar l’ocupabilitat del personal contractat per l’Ajuntament en programes de treball i formació.

El projecte va començar l'any passat amb el curs Nosaltres resilients, la valoració del qual va ser molt positiva. 

Els moments actuals requereixen mobilitzar habilitats i recursos per afrontar la feina, en haver-se transformat com a conseqüència dels factors que ens envolten. És per això que s’ha vist la necessitat d'enfortir les capacitats d’adaptació, la creativitat i les eines per a les relacions amb les persones en tot tipus de situacions.

La salut, travessada pels condicionats físics, socials i econòmics

L'enfoc innovador del curs es deu a la consideració de la salut com a un tot, en què intervenen situacions personals (característiques individuals, històries de vida…), però també el nostre entorn social, familiar… el lloc que ocupem a la societat i els diversos condicionants que ens travessen; els continguts del curs posen en el centre la necessitat de tenir cura d’un/a mateixa/a i atendre les necessitats pròpies, per ajudar als/a les altres, atenent a la diversitat existent.

El moviment, l’activitat física, tenen el seu espai protagonista en aquesta proposta, per la capacitat transformadora que té en el benestar. Es tracta de conèixer els recursos accessibles i propers adaptats a cada persona, i fer-ne ús.

El coneixement del medi, l’organització i el territori, és central per treballar.

El curs comença el 15 de febrer, i es farà al Centre de Promoció Econòmica i al CEM Estruch, hi haurà tres sessions de periodicitat setmanal. Més informació a salut@elprat.cat i/o cpe@elprat.cat

Compartir

Noticies relacionades

dijous, 15 maig, 2025 - 13:15

El Prat commemora el Dia contra la LGTBIfòbia amb activitats per a tota la ciutadania

El hashtag #OrgullPrat tornarà a ser el fil conductor de totes les accions a...

dimecres, 14 maig, 2025 - 11:30

Els ajuts de menjador escolar per al curs 2025-2026 es podran tramitar del 15 al 31 de maig

La sol·licitud només es pot fer telemàticament a través de l’aplicatiu...

dimecres, 14 maig, 2025 - 09:30

El "Connecta Jove" torna a fomentar l’aprenentatge i la interacció entre jovent i gent gran en l’àmbit de les noves tecnologies

Alumnat de diferents instituts ha impartit sessions sobre eines digitals als...