Esteu aquí

Alumnes d'institut fan sessions d'aprenentatge amb gossos amb gent gran

Nou espai grupal del Servei d’Acció Social de l'Ajuntament del Prat

dimarts, 29 gener, 2019 - 14:30

El 22 de gener passat es va iniciar un projecte intergeneracional d'intervenció assistida amb gossos. El projecte té dos objectius. D'una banda reduir el sentiment de soledat de persones grans que viuen en residències, i d’altra enfortir els valors dels joves que hi participen, valors com la paciència, la tolerància a la frustració, la solidaritat, etc. Com la resta d’espais grupals del Servei d’Acció Social de l'Ajuntament del Prat, la finalitat d’aquesta activitat és millorar i facilitar la relació i els vincles entre persones.

El contingut de les sessions que es duen a terme es basen en l’aprenetatge de la conducta canina i el maneig del gos. Els participants adquireixen també coneixements i nocions bàsiques d’ensinistrament en positiu.

El gos actua com a element de transició, motivador i generador d’oportunitats per obtenir una sèrie de beneficis en un grup d’usuaris aprofitant l’afinitat emocional que es produeix amb l’animal de teràpia. 

Alumnes de 3r i 4t de l’Institut Salvador Dalí han visitat la Residència Municipal Penedès i la Residència Onze de Setembre i, juntament amb l’entitat Sentit Animal i el seu equip caní, participen d’aquestes sessions que es faran al llarg d’aquest curs. 

Compartir

Noticies relacionades

dilluns, 7 juliol, 2025 - 12:00

L'AMB impulsa l'acceleradora d'FP Dual per connectar les empreses i el talent

L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) promou aquesta iniciativa pionera que...

dijous, 3 juliol, 2025 - 10:15

Obertes les inscripcions per a la 23a Mostra d’Entitats

Inscripcions del 16 de juny a l’1 de setembre de 2025

dimarts, 1 juliol, 2025 - 09:45

Ja es coneix el calendari escolar 2025-2026

El 8 de setembre arrencaran les classes a educació infantil, primària i...