Esteu aquí

Alumnes del Prat "colonitzen" el planeta Mart

TEMES: Educació

Participen en el projecte "Mart XXI" de la Universitat Politècnica de Catalunya

divendres, 10 maig, 2013 - 16:39

És possible una colònia humana a Mart? Els encarregats de respondre no són científics de la NASA sinó els 36 alumnes de 3r i 4rt d'ESO dels instituts del Prat Salvador Dalí, Baldiri Guilera, Ribera Baixa, Estany de la Ricarda i Institut Escola del Prat, i de les escoles Mare de Déu del Carme i Nostra Senyora del Mar - García Lorca que participen en el projecte "Mart XXI", una iniciativa de la UPC (Universitat Politècnica de Catalunya) que té el suport de la Diputació de Barcelona i de l'Ajuntament del Prat.

El projecte, que la secció d'Educació de l'Ajuntament ha ofert als centres per primer cop aquest curs, té per objectiu generar interès pel coneixement i per la necessitat d'aprendre, i s'adreça a nois i noies d'ESO que, malgrat tenir capacitats i potencial per als estudis, poden presentar risc d'abandonar-los prematurament.

Cinc matins d'intensa activitat a laboratoris i espais de recerca del Campus de la UPC del Baix Llobregat a Castelldefels els han de portar a avaluar la viabilitat de l'establiment d'una colònia humana a Mart amb la tecnologia actual. La missió es durà a terme a través d'una recerca científica estructurada en els següents grups de treball:

- Llançament, navegació i aterratge
- Comunicacions dins la colònia i amb la base a la terra
- Sistemes de producció i consum d’energia
- Monitoratge i control de la colònia
- Producció dels aliments i matèries primeres d’origen animal i vegetal per la subsistència de la colònia
- Condicions climàtiques, suport vital i reciclatge de residus
- Obtenció, distribució i consum de l’aigua
- Robòtica

"Mart XXI" és una experiència innovadora que aposta pel treball compartit entre la universitat, l'administració local i els centres d'ensenyament secundari amb l'objectiu de motivar l'alumnat d'ESO, orientar-lo acadèmicament i professionalment i fomentar el treball en equip.

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 25 abril, 2025 - 12:15

Lliurament de diplomes a l’alumnat de Comerç Internacional i Transport i Logística de l’Institut Les Salines

Aquesta formació ha aplegat enguany més de 250 estudiants

dijous, 24 abril, 2025 - 09:00

L’Escola del Parc protagonitza una nova entrega d’“El món a 150 cm”

L’alumnat de 6è de Primària del centre enregistra el setè programa del...

dimecres, 23 abril, 2025 - 14:15

El Fòrum de Treballs de Recerca reconeix els millors projectes de l’alumnat de 2n de batxillerat

L’esdeveniment arriba a la 21a edició