Esteu aquí

Alliberen 10 eugues i 2 poltres als Espais Naturals del Riu

La pastura dels cavalls ajudarà a recuperar la diversitat botànica de la zona.

dimecres, 10 novembre, 2010 - 14:40

El Consorci per a la Conservació dels Espais Naturals de Delta ha alliberat 12 cavalls (en concret 10 eugues i 2 poltres) als Espais Naturals del Riu, al voltant de l'estany de Cal Tet.

Aquesta acció pretén que els cavalls, a través de la pastura natural del territori, ajudin a la recuperació botànica de la zona i, alhora, siguin un nou punt d'interès per a les persones que visiten aquest espai.

Des de l’any 1995 els prats i jonqueres de la maresma del Remolar - Filipines, amb una superfície d’unes 53 ha, es gestionen mitjançant la pastura amb cavalls i segues periòdiques. L’objectiu és evitar la progressiva pèrdua de la biodiversitat a causa de l’expansió del canyís i el joncs, l’acumulació de biomassa seca i l’embardissament general a les zones on abans hi havia prats oberts d’herba curta rics en espècies florístiques i faunístiques.

La pastura amb cavalls de la maresma de les Filipines ha permès recuperar zones inundables que d’una altra manera estarien plenes de vegetació. S'ha observat en aquestes zones una recuperació de la vegetació autòctona, la presència d’un major nombre d'ocells aquàtics i s'espera un increment del nombre d'invertebrats (papallones, libèl·lules...).

A més, la recuperació de les comunitats vegetals naturals per la pastura dels cavalls ha afavorit la presència de rapinyaires diürnes que ajuden a controlar les poblacions d'altres espècies animals que poden esdevenir plaga, com les polles d'aigua o els estornells vulgars.

Compartir

Noticies relacionades

Espais Naturals

divendres, 5 desembre, 2025 - 15:15

La Generalitat prohibeix els accessos al medi natural en 91 municipis, entre ells el Prat, com a mesura preventiva contra la pesta porcina

La mesura se suma al tancament dels Espais Naturals del Delta

divendres, 5 desembre, 2025 - 13:15

L’Ajuntament renova la vegetació a les mitjanes carrer Coronel Sanfeliu

Aquesta mesura en un eix central de la ciutat millora la biodiversitat,...
El Semàfor

dimarts, 2 desembre, 2025 - 11:45

Tancats provisionalment els accessos de Cal Tet - Ca l'Arana i el Semàfor - Carrabiners per prevenció per la pesta porcina africana

També se suspèn la visita d'aquest diumenge 7 de desembre a la Pineda de Can...