Esteu aquí

Alerta per una possible plaga de bernat marbrejat

Són uns insectes inofensius pels humans i els animals, però provoquen danys als cultius de fruites i hortalisses.

Bernat

dimecres, 18 maig, 2022 - 10:00

A causa de les precipitacions que s’han produït durant aquesta primavera, és possible que es produeixi una plaga del bernat marbrejat a la nostra ciutat i també al Baix Llobregat. El bernat marbrejat (Halyomorpha halys) és un insecte de color marró amb una venació marcada de color fosc en l’extrem de les ales i dues bandes clares a les antenes.

Ha esdevingut una plaga pels conreus de fruites i hortalisses del Parc Agrari del Baix Llobregat, especialment els arbres fruiters i algunes hortícoles com els pebrots i tomaqueres, però també per les plantes i flors ornamentals. Les precipitacions de la primavera afavoreixen la seva reproducció.

Des del Servei de Sanitat Vegetal del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural de la Generalitat de Catalunya i l’Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries recomanen eliminar tots els exemplars de l’insecte per evitar que generin poblacions molt nombroses que tornin a entrar a les cases durant l’estiu i la tardor. Aquest insecte es pot amagar al sofà, a les cortines, dins de coixins o als escocells de les finestres.

 

Compartir

Noticies relacionades

dilluns, 15 juny, 2026 - 13:15

La Policia Local interposa prop de 200 denúncies i requisa un centenar de patinets en tres mesos de campanya

Circular sense assegurança, per la vorera o amb més d'una persona al vehicle...

divendres, 12 juny, 2026 - 14:30

Comença el servei de socorrisme i de vigilància a la platja

El dissabte 13 de juny s'inicia aquesta servei que, aquesta temporada, tindrà...

dijous, 11 juny, 2026 - 12:00

L’aigua de la platja obté una qualificació d’excel·lent en la primera analítica de la temporada

Els controls realitzats per l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) a principis...