Esteu aquí

Acord sobre el traçat del tren d'alta velocitat

L'Ajuntament del Prat subscriu un acord amb el que es resolen les demandes de la ciutat, amb el soterrament de les línies ferroviàries pel casc urbà i la construcció d'un nou sistema de ponts sobre el riu Llobregat.

divendres, 25 juliol, 2003 - 02:00

A la reunió del dia 25 de juliol a Madrid, s'ha arribat a l'acord d'un nou conveni en el que s'inclouen les propostes realitzades per l'alcalde del Prat, Lluís Tejedor. L'acord suposa que el traçat del TAV per la ciutat va soterrat per tota la trama urbana residencial, uns 300 metres més que a l'anterior conveni.

Els assistents d'aquest protocol de cooperació pel desenvolupament de les infraestructures ferroviàries d'alta velocitat, El Ministerio de Fomento, la Generalitat de Catalunya, el Consell Comarcal del Baix Llobregat, i els Ajuntaments del Prat, Sant Boi, Cornellà i l'Hospitalet de Llobregat, inclouran en l'acord aquestes quatre mesures bàsiques per l'Ajuntament del Prat de Llobregat:

1.- Que el traçat del TAV per la ciutat permeti la permeabilitat de la trama urbana en las dos bandes de les actuals vies. Això significa que els trens passarien soterrats des de l'avinguda del Remolar fins passat el carrer Prat, el que evitaria el trànsit ferroviari en superfície al seu pas per la zona residencial de la ciutat. Amb aquesta proposta es guanyen quasi 300 metres més de soterrament que a l'anterior conveni signat. Aquesta connexió entre les dues bandes de les vies actuals és essencial per al desenvolupament urbanístic que se està produint a la ciutat, que té previst créixer pel nord, amb l'anomenat "Eixample Nord", des de les vies del tren fins a la Pota Sud.
Al tram descobert fins arribar al pont del riu Llobregat s'ha de construir una coberta amb materials adients que evitin la contaminació acústica de la zona.

2.- La construcció d'un nou sistema de ponts sobre el riu Llobregat que garanteixi la capacitat hidràulica del riu , més amplada per assegurar la bona mobilitat de la Ronda del Llevant i la connexió per a vianants de la ciutat amb el futur Parc Fluvial.

3.- Concretar els usos públics de l'espai sobre la llosa de la plataforma ferroviària, que suposen més d'un quilòmetre de llarg per uns cent metres l'amplada, amb l'aprofitament dels edificis ja existents i la urbanització exterior de tot l'àmbit. Per fer-ho possible, es proposa buscar fórmules de participació entre el Ministerio de Fomento, la Generalitat i l'Ajuntament del Prat.

4.- Realitzar una connexió per a vianants que connecti la ciutat amb el futur Parc Fluvial, que es construirà a la llera del riu Llobregat, fins a la seva desembocadura.

Compartir

Noticies relacionades

Itinerari i mirador delta del Llobregat

divendres, 20 setembre, 2024 - 10:00

El Prat gaudirà d’un altre mirador i d’un nou itinerari adequat gràcies al Pla de Sostenibilitat Turística en Destinació Costa Barcelona Delta Llobregat

El projecte global, liderat per la Diputació de Barcelona i en què participa...
Nou X2 Express

dimarts, 17 setembre, 2024 - 12:30

El Pratexprés funcionarà també els caps de setmana

La nova línia X2 substitueix la 165 per oferir un servei més ràpid i major...

dijous, 12 setembre, 2024 - 17:45

Nova programació de tallers i activitats de la Jugateca Ambiental de tardor

Diumenge, i fins al mes de desembre, comença un nou cicle d’activitats a les...