Esteu aquí

Acord per construir el nou accés ferroviari al port de Barcelona

La Generalitat i el Govern espanyol signen avui un protocol de coordinació

dimecres, 4 setembre, 2013 - 15:25

El president de la Generalitat, Artur Mas, la ministra de Foment, Ana Pastor, i altres autoritats, entre les quals l'alcalde del Prat, Lluís Tejedor, han assistit avui a la signatura del protocol per coordinar la construcció del nou accés ferroviari al port de Barcelona i posar-lo en servei "en el menor termini possible". El projecte té un pressupost de 108 milions d'euros i es finançarà conjuntament entre el Ministeri de Foment i l'Autoritat Portuària de Barcelona.

Les obres serviran per proporcionar un accés ferroviari independent i amb capacitat suficient per a l'ampliació sud del port, dins el terme municipal del Prat, promovent el trànsit de mercaderies per tren. Les obres milloraran la motibilitat del port tant internament com de cara a les connexions amb l'exterior.

Les connexions ferroviaries són una antiga reivindicació de les administracions catalanes per aconseguir que el port barceloní sigui la porta logística del sud d’Europa. Precisament, el port de Barcelona va registrar un 12% més de trànsit de contenidors en el primer trimestre de l’any.

L’ampliació del Port, l’anomenat Moll Prat, que està al terme municipal de la nostra ciutat, va entrar en funcionament a finals de l’any passat.

Tot seguit podeu escoltar unes declaracions de l'alcalde del Prat, Lluís Tejedor, respecte de la signatura d'aquest protocol. 

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 28 agost, 2026 - 09:30

Nova edició del NIU, Incubadora Social 2026-2027

Inscripcions obertes fins al 16 d’octubre per participar en el programa d...

divendres, 26 juny, 2026 - 12:15

El Cotreball Lluís Serra obre les portes a persones emprenedores, artistes i persones que fan teletreball

El coworking municipal ofereix un espai de treball compartit gratuït a canvi...

dimarts, 23 juny, 2026 - 11:15

Els Premis Marta Mayordomo reconeixen el talent empresarial, comercial i emprenedor del Prat

La primera edició dels guardons posa en valor la trajectòria, la innovació i...