Esteu aquí

Acompanyem el Carlos García Reche en el seu Treball Final de Màster

dimecres, 2 juny, 2021 - 11:00

El pratenc Carlos Garcia Reche està cursant el Màster en Música i So per Experiències de l’Entreteniment i actualment es troba acabant de gestar el seu TFM, el treball final de màster, que es basa en la creació d’una llibreria virtual per a clavicèmbal.

Com amb d’altres alumnes que estan cursant graus relacionats amb les arts en Viu, La Capsa, L’Escola d’Arts en Viu i el Teatre L’Artesà, treballen amb l’alumnat amb l’objectiu d’acompanyar-los en la fase final dels seus estudis artístics i l’entrada al sector creatiu, facilitant a més la posada en contacte entre els diferents alumnes de diferents disciplines.

Des de La Capsa l’hem acompanyat en aquest procés, que va culminar el 26 de maig amb el suport en la producció de la gravació d’aquesta llibreria a les instal·lacions de l’ESMUC. El Carlos va comptar amb la presència del Jordi C. Corchs, tècnic de l’Estudi de So de La Capsa que, juntament amb l’equip dinamitzador, han guiat i ajudat a l’alumne en la gravació de l’instrument.

Aquest projecte forma part de la fase pràctica del seu TFM, que porta per títol provisional “Introducció als instruments virtuals i procés de creació d’una llibreria virtual basada en Konktak”. Es tracta d’un treball d’investigació sobre el desenvolupament i la indústria del software musical. L’enfocament del projecte es portar a terme la creació d’una llibreria virtual basada en samples, reproduint des de zero el procés de gravació, edició i programació. El projecte es presentarà sense ànim de lucre i amb finalitat acadèmica i divulgativa, donant lloc a una llibreria virtual per a usuaris de Kontakt i, més endavant, de HISE, un sampler gratuït.

La gravació de la llibreria ha estat també possible gràcies a la ESMUC i el seu equip. Especialment a Xavier Blanch, cap del departament de música antiga, per la cessió de l’instrument, a Enric Graus, professor de sonologia, per la reserva de l’estudi i coordinació general, i al clavecinista i exalumne Angel Villagrasa Pérez, per l’afinació i supervisió.

 

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 4 juliol, 2025 - 10:30

Del 1850 al 2025: La Capsa i la història musical del Prat, ara en exposició

Un viatge sonor per la identitat i l'evolució musical de la ciutat

dijous, 3 juliol, 2025 - 10:15

Obertes les inscripcions per a la 23a Mostra d’Entitats

Inscripcions del 16 de juny a l’1 de setembre de 2025

dijous, 3 juliol, 2025 - 09:45

Nova edició dels concerts al porxo de L'Escola d'Arts en Viu

Un any més l'espai de porxada de Torre Balcells ha acollit aquests concerts d...