Esteu aquí

Acaben les obres a la Plaça de l’Església

L’espai s’ha remodelat després de ser una de les demandes en el marc dels pressupostos participatius del darrer mandat.

Plaça de l'Església

divendres, 19 febrer, 2021 - 09:15

La Plaça de l’Església torna avui a estar oberta a la ciutadania després d’uns mesos d’obres. L’objectiu d’aquesta intervenció ha estat adaptar-la, per millorar la seva accessibilitat i facilitar-ne el pas de les persones, i reordenar-ne l'entorn. Per dur a terme aquesta adaptació, les millores s’ha centrat en suavitzar el paviment i construir rampes amb poca pendent.

A més a més, s’espera que la seva part central tingui més ombra amb la plantació de nous arbres i s’ha millorat l’enllumenat, totes dues accions en línia amb l’estratègia de ciutat de lluita contra el canvi climàtic. Les obres han tingut un cost d’aproximadament 355.718,25 € i ha rebut el finançament del 50% del cost del projecte del Pla Únic d’Obres i Serveis de la Generalitat.

Restes de l’antiga església

Durant les feines, s’han trobat restes que corresponen a la façana sud de la rectoria i diferents elements del conjunt parroquial i que daten del segle XVII i XVIII, tot i que també s’han detectat elements de finals del segle XIX i principis del XX. Un cop localitzades aquestes restes, un equip ha treballat per objectivo tota la informació possible del jaciment i garantir la seva conservació.

Properament, el Cèntric acollirà una exposició sobre les restes trobades, amb tota la informació recollida i el seu valor històric.

Pressupostos participatius

Aquest indret de la ciutat s’ha pogut remodelar després de la convocatòria de pressupostos participatius 2017-2019, amb la que es van dur a terme 23 projectes diversos: des de millores al patis dels centres educatius i parcs infantils, camins escolars i canvis de paviment a diferents indrets, entre d’altres. 

En aquests moments, de fet, l’Ajuntament està duent a terme trobades virtuals amb el grup motor dels pressupostos participatius 2020-23 per treballar les propostes que finalment passaran a votació. De moment, en aquesta convocatòria dotada de 2.500.000€ han participat més de 400 veïns i veïnes del Prat. Per poder fer tot el seguiment del procés es pot consultar Decidim El Prat

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 27 febrer, 2026 - 10:45

El Prat commemora el Dia Internacional de les Dones amb un ampli programa d’activitats

Amb l’arribada del març, El Prat se suma un any més a la commemoració Dia Internacional de les Dones....

dijous, 26 febrer, 2026 - 13:30

L'AltraVeu 2026: Oberta la convocatòria de participació per al Festival Jove del Prat

El dissabte 16 de maig, l'Skatepark dels Jardins de la Ribera acollirà una...

dijous, 26 febrer, 2026 - 09:00

La IA aplicada a la salut omple l’aforament en la segona sessió de l’Aula de Salut

La segona sessió de l’Aula de Salut d’enguany va abordar un tema d’actualitat i d’impacte creixent ...