Esteu aquí

1500 persones a l’itinerari El Prat Nocturn

dimecres, 2 octubre, 2019 - 18:00

Un itinerari teatralitzat sobre la història del Prat és el preàmbul de la Festa Major. És una activitat organitzada per l’Arxiu municipal i el programa de Patrimoni Cultural, que es va iniciar l’any 2011 i que, des del 2012, incorpora actors.  
El gran èxit de públic, que ha anat sobrepassant les previsions anualment, ha obligat a ampliar l’oferta de manera progressiva.
Enguany s’han ofert dues sessions, a les 21:00 i a les 22:15h, del dilluns 23 fins al dijous 26 de setembre. 
La particularitat d’aquest itinerari és que barreja el relat històric amb la teatralització d’alguns episodis de la història del Prat. Aquest discurs teatralitzat parteix de fets o personatges reals amb d’altres ficticis però amb una base històrica. L'activitat està consolidada, molta gent l'espera amb entusiasme, i ens ha permès assolir una de les principals funcions de l’Arxiu-Museu, divulgar la història i el patrimoni cultural de la ciutat. Enguany, les inscripcions que es feien a través d'una plataforma online, s'han omplert en un sol dia.
El guió i els textos els elabora l'arxiu i el teatre jardins dona vida als personatges.
 
El 2013 es va posar en marxa un web mòbil, a partir dels continguts dels itineraris realitzats i actualitzats anualment. Són els mateixos actors que han participant els encarregats de llegir el recorregut. S’incorporen els àudios i d’aquesta manera es pot fer el recorregut de manera lliure i sense necessitat d’anar llegint. El recorregut es pot complementar capturant els codis QR que es troben a edificis, espais i escultures de la ciutat.  http://m.elpratocult.elprat.cat/itineraris/

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 10 octubre, 2025 - 10:45

L’Artesà arrenca temporada amb més de 3.100 entrades venudes en un sol dia

La nova temporada d’octubre a febrer del Teatre L’Artesà ha començat amb...

dijous, 9 octubre, 2025 - 10:00

Les famílies han protagonitzat aquest estiu de lectures a la Biblioteca Antonio Martin

Més de 300 participants a les activitats organitzades a la Sala Infantil

dimecres, 8 octubre, 2025 - 16:00

Descobreix els límits de la genètica al Cicle Ada Lovelace: Reprogramant la vida

Aquest cicle tindrà lloc del 7 d’octubre al 27 de novembre al Centre Cívic...