Esteu aquí

13.000 pratencs i pratenques voten al referèndum de l'1O als sis locals electorals del Prat

Centenars de persones s'han concentrat aquest migdia a la pl. de la Vila com a mostra de rebuig a la repressió policial

Concentració d'aquest migdia a la pl. de la Vila.

dilluns, 2 octubre, 2017 - 13:00

13.000 pratencs i pratenques van votar ahir al referèndum de l'1 d'octubre, celebrat a sis locals electorals a la ciutat. D'aquestes persones, poc més de 10.000 van votar Sí a la independència de Catalunya mentre que gairebé 2.000 hi van votar en contra. La resta de vots van ser blancs o nuls. A diferència d'altres ciutats catalanes, la jornada es va desenvolupar al Prat amb tranquil·litat i sense càrregues policials. 

A l'Institut Baldiri Guilera, a l'Oficina de Benestar Social i a l'Equipament Cívic Delta del Llobregat, tots tres esdevinguts locals electorals, algunes persones havien passat la nit del 30 de setembre a l'1 d'octubre, mentre que altres decenes de persones van començar a arribar als 6 punts de votació a partir de les 5 h del matí a fi de protegir-los.

D'altra banda, avui a les 12 h centenars de persones s'han concentrat a la plaça de la Vila en una mobilització que han convocat la Taula per la Democràcia, el comitè unitari de l'Ajuntament i altres entitats per condemnar l'actuació policial durant la celebració del referèndum d'aquest diumenge. 

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 31 octubre, 2025 - 12:00

Protecció Civil farà una prova amb missatges d’alerta al mòbil dilluns

No s’ha de trucar al 112 ja que és una prova, que permetrà comprovar el...

dijous, 23 octubre, 2025 - 20:00

El Ple municipal aprova rebaixar un 2% l’IBI a les llars i comerços de l’any 2026

A la sessió plenària ordinària d’octubre també s’ha aprovat de forma inicial...