Esteu aquí

10 equipaments municipals competiran per reduir energia

A través d'aplicacions mòbils en forma de jocs, la plantilla participarà en aquesta prova pilot europea

Un grup de treballadors municipals rep les explicacions sobre com participar en el projecte.

dimecres, 29 gener, 2020 - 10:15

El Prat participa en una prova pilot europea juntament amb les ciutats de Porto (Portugal) i Lippe (Alemanya), per millorar l'eficiència energètica en edificis de les tres ciutats, a través d'aplicacions mòbils en forma de joc. En el cas del Prat, aquesta prova pilot es farà en edificis municipals.

Les plantilles de deu equipaments de la ciutat (oficines, centres esportius, culturals i educatius) competiran entre elles per veure qui aconsegueix estalviar més energia. Cada equipament coneixerà de forma continuada el seu consum energètic, aprendrà del seu comportament i podrà reorientar-lo de forma dinàmica.

L'objectiu d'aquest projecte, anomenat Feedback, és estimular a les persones participants, en aquest cas a la plantilla municipal dels 10 equipaments participants, a incrementar l'estalvi energètic de l'edifici on treballen sense per això disminuir el seu confort.

Més endavant, la ciutadania podrà comprovar els resultats d'aquest projecte i, fins i tot, fer servir les aplicacions per adoptar-les al seu domicili o lloc de feina.

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 31 octubre, 2025 - 09:15

Un icònic retrat a llapis del Potablava més pur, obra de Xavi Mateo, il·lustra el cartell de la 52a Fira Avícola del Prat

Al cartell se suma aquest any un mural de gran format inspirat en l'obra de...

dimarts, 14 octubre, 2025 - 14:30

Comença la renovació de la senyalització vial als eixos principals del municipi, que millora la seguretat per vianants i vehicles

Els treballs s’iniciaran aquesta setmana, segons les condicions...

dimecres, 8 octubre, 2025 - 11:15

Reobertura de la gespa de Plaça Catalunya després de les tasques de millora

L’espai verd torna a estar accessible per a la ciutadania després d’un...