Esteu aquí

El test ràpid de detecció del VIH es pot fer de manera gratuïta al Prat

Si hi ha un resultat positiu, millor tenir un bon assessorament, acompanyament i reforç preventiu

divendres, 26 gener, 2018 - 12:45

En relació a les últimes notícies als mitjans de comunicació relacionades amb la possibilitat de comprar, sense recepta mèdica, un test ràpid de detecció del VIH (virus de la immunodeficiència humana) a les farmàcies (nota de premsa del Ministeri de Sanitat), els Serveis municipals de Salut Pública del Prat de Llobregat volen recordar que aquestes proves ja es podien fer de manera gratuïta per aquestes dues vies:

  • A través de la metgessa o metge d’atenció primària de referència (CAP) i demanar una analítica que trigarà el temps corresponent.
  • L’Ajuntament del Prat també ofereix la possibilitat de fer servir el test ràpid de detecció, de forma gratuïta i confidencial, al SPAI, plaça d'Antonio Martín núm. 1.  De dilluns a divendres, de 10 h a 13 h. Cal trucar abans per telèfon 93 478 28 92 i preguntar pel servei d'infermeria. 

Aquestes dues opcions garanteixen l’acompanyament, bon assessorament i reforç preventiu tant si la persona que es fa la prova rep un diagnòstic positiu com negatiu. Si la persona opta per fer-se el test ràpid després d’adquirir-lo a la farmàcia, o s’adreça al SPAI, i hi ha un resultat positiu, igualment cal anar al Centre d’Atenció Primària, per confirmar els resultats amb una prova de laboratori i rebre assessorament mèdic.

Noticies relacionades

divendres, 20 febrer, 2026 - 13:15

Durant el mes de març, nova edició de Dansa Metropolitana al Prat

Espectacles de sala al Teatre L’Artesà, propostes participatives als jardins...

dimarts, 10 febrer, 2026 - 11:15

L’Ajuntament del Prat dona la benvinguda a 11 persones contractades en el marc del programa Treball als Barris

Una iniciativa de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic per fomentar l’ocupació...

dimecres, 4 febrer, 2026 - 09:45

Tallers per a famílies: “Créixer amb criteri en un món digital”

La iniciativa s’emmarca en l’estratègia de ciutat per fomentar el benestar...