Esteu aquí

L'aigua de la depuradora es reutilitzarà a partir del juliol

Garantirà un cabal mínim ecològic al darrer tram del riu.

divendres, 12 maig, 2006 - 10:16

El mes de juliol proper entrarà en funcionament el sistema de reutilització d'aigües de la Depuradora del Baix Llobregat. Cada any s'aconseguiran uns 50 hectòmetres cúbics d'aigua que es podrà reutilitzar i que no s'abocarà directament al mar. Les obres es troben a la darrera fase.

El projecte servirà per aportar aigua al darrer tram del riu Llobregat, des de Sant Joan Despí al mar, per garantir un mínim cabal ecològic, sobre tot a l'estiu. D'aquesta manera, als mesos secs no caldrà desembassar tanta aigua dels embassaments del Llobregat.

L'aigua també es destinarà a alimentar la barrera de pous contra la intrusió salina a l'aqüífer. També es podrà destinar aigua per al rec agrícola i per a altres usos, com l'alimentació de les zones naturals humides de la desembocadura del Llobregat.

La desinfecció de l'aigua es farà a través de raigs ultravioletes que en garantiran la qualitat físicoquímica i sanitària. El projecte implica la instal·lació de 19 quilòmetres de canonades, la majoria d'elles amb més d'1,5 metres d'amplada.

El projecte té un pressupost de 100 milions d'euros, el 85% del qual va a càrrec del Ministeri de Medi Ambient amb els ajuts dels Fons de Cohesió de la Unió Europea, i el 15% restant de l'Agència Catalana de l'Aigua de la Generalitat.

Compartir

Noticies relacionades

dimecres, 17 desembre, 2025 - 08:15

“Se hace camino al mirar...”, una exposició amb l’entorn natural de la ciutat com a protagonista

La mostra es pot visitar al Centre Cívic Palmira Domènech i és fruit de l...

divendres, 12 desembre, 2025 - 11:15

El Prat presenta “Més Pratencs”, un projecte per transformar i modernitzar els polígons industrials

Una actuació estratègica que destinarà més d’1,2 milions d’euros a la...

dijous, 11 desembre, 2025 - 13:15

L’Ajuntament renova les jardineres de la ciutat

L’objectiu de l’actuació és millorar notablement les jardineres de la ciutat...